روانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

یادگیری آنلاین کودکان در خانه

کمک به یادگیری آنلاین کودکان در خانه

به بچه های خود در زمان یادگیری از طریق آموزش آنلاین و مجازی گوشی با صفحه نمایش با کیفیت بدهید تا چشمشان آسیب نبیند و به پشتیبانی از یادگیری در خانه کمک کنید.

تهیه لیست های واژگان سفارشی که با کتاب و تکالیف هماهنگ هستند، سریع و آسان است.

در حال حاضر برای بچه های 8 تا 12 ساله موقعیتی ایجاد شده است که کلاس های آنلاین را به سختی پشت سر می گذرانند و والدین آنها که از منابع محدود و عدم توانایی هماهنگ کردن خود با کارهای کلاسی ناامید شده اند.

ماموریت ما این است که در این دوره به بچه ها کمک کنیم تا زبان فضای مجازی را بهتر درک کنند، تا آنها بتوانند با دنیای اطراف خود بهتر ارتباط برقرار کنند.

در مهد کودک و دوران ابتدایی، بین نقش والدین و معلم تقریبا تفاوتی وجود ندارد: برای کودک کتاب می‌خوانند، شمردن را به او یاد می‌دهند و او را تشویق می‌کنند نقاشی بکشد، اما لازم است همگام با رشد کودک، نقش والدین و معلمان از یکدیگر مشخص شود.

البته این بدان معنا نیست که خود را از آموزش به کودک منع کنیم بلکه از ایفاکردن نقش معلم خودداری کنیم. چنانچه خواسته شما از فرزندتان بیش از حد باشد و همه چیز حالت تربیتی و آموزشی داشته باشد، قطعا این خطر وجود دارد که او را نسبت به هر گونه یادگیری دلزده کنید.

از طریق گفت‌وگوی بیشتر همزمان با آموزش آنلاین، پدر و مادر موفق می‌شوند به علائق، نقاط ضعف و قوت فرزندشان پی ببرند. به عبارتی، فرزند خود را همانگونه که هست بشناسند، نه آنگونه که تصور می‌کنند هست یا می‌خواهند باشد. بدین‌ ترتیب از تحمیل خواسته‌های شخصی و روند تحصیلی خود به او خودداری می‌کنیم.

یک مقوا، کاغذ یا تخته‌ی سفید (وایت برد) را به دیوار بچسبانید و روی آن برنامه‌ی روزانه را یادداشت کنید. هرچند پایدار ماندن به تمام برنامه‌ها و ساعت‌های مشخص کمی مشکل است اما این کار باعث می‌شود فرزندتان برنامه‌ی درس‌ خواندن، استراحت، تفریح و بازی را بداند و وقت خود را به بطالت نگذراند.

صبح‌ها زمان مناسبی هستند که مدرسه را در خانه شبیه سازی کنید و در تکالیف بچه‌ها به آن‌ها کمک کنید.

قرنطینه وقت مناسبی است که تکالیف انجام نشده یا کتاب‌های درسی خوانده نشده را به سرانجام مناسبی برسانید. کتاب‌های کمک درسی نیز در این زمان بسیار مفید هستند.

کودک را سرگرم کنید

توصیه می‌ شود در کنار درس خواندن به کودک کمک کید در کارهای روزانه که به هر حال انجام می‌شوند، مانند پخت و پز و آشپزی و باغبانی کمک کند. خلاق باشید و آشپزی یا پیتزا و کیک پختن را به یک کلاس درس علمی تبدیل کنید.

خمیر بازی، خانه سازی با لگو، نقاشی، آموزش شطرنج، دومینو، پانتومیم، مسابقه‌ هجی کردن کلمات، بازی بسکتبال با استفاده از پرتاب توپ کاغذی در سطل، قایم موشک، گرگم به هوا، اسم فامیل، نوشتن خاطرات، باغبانی و کاشتن گل و عوض کردن خاک گلدان‌ها با استفاده از کمک بچه‌ها، برگزاری یک پیک نیک خانوادگی در داخل منزل یا در صورت امکان در حیاط و تمرین ساز از کارهایی است که به گذر زمان و سرگرمی کودکان کمک می‌کنند.

لگو، یکی از اسباب‌بازی‌های خلاقانه و مفید برای رشد کودکان بالای سه سال است که حتی بزرگسالان هم به آن علاقه‌مندند.

کودکان و بزرگسالان نباید در روزهای قرنطینه از ورزش کردن غافل شوند.

یادتان باشد تنها راهِ انگیزه دادن، تلاش نکردن برای انگیزه دادن است. به جای آن، سعی کنید برای کودک‌تان الهام‌بخش باشید. چطور باید این کار را انجام بدهید؟ کافی است که الهام‌بخش باشید.

از خودتان بپرسید که آیا رفتارهای‌تان الهام‌بخش است یا کنترل‌کننده؟ بدانید که اگر رفتار شما کنترل‌کننده باشد، فرزندتان سعی می‌کند تا کارهایی غیر از آنچه شما می‌خواهید انجام بدهد. به کسی که در زندگی شما الهام‌بخش بوده فکر کنید و سعی کنید مانند او باشید.

فراموش نکنید که اگر به فرزندتان فشار بیاورید، تنها انگیزه‌ای که در او ایجاد می‌کنید، انگیزه‌  مقاومت کردن در برابر شماست.

هرگز قدرت کاغذهای رنگی، مداد رنگی و لوازم هنری برای سرگرم نگه داشتن کودک برای مدت طولانی را دست کم نگیرید. از زباله‌های قابل بازیافت برای ساخت کاردستی‌هایی مثل شمشیر کاغذی با رول دستمال کاغذی، عروسک‌های پارچه‌ای،‌ اوریگامی و ساخت یک قلعه‌ی مقوایی با جعبه‌ها استفاده ببرید.

گروه مترجمین مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا