آموزشروانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

فرزند پروری در دنیای مدرن

چگونه فرزندانمان را درست پرورش دهیم؟

لبخند پسری که دست پدر و مادر را در ساحل نگه می‌دارد، پیاده‌ روی خانوادگی در کنار پارک برای والدین مسئولیت‌ پذیر هرگز دشوار نبوده است. همواره این سوال برای والدین پیش می آید که روش صحیح تربیت فرزندان چیست؟ حال با زندگی سالم همراه باشید تا با فرزند پروری مدرن آشنا شوید.

به نظر می‌رسد جامعه اعتقاد دارد که مسئولیت اصلی والدین تنها ارتقای تحصیلی فرزندان است. جهان مجموعه‌ای از فضایل وارونه را پذیرفته است و این تصورات خرابکارانه و ضد فرهنگی را به فرزندان با اشتیاق منتقل می‌کند.

بسیاری از والدین اعتقاد دارند که فرزندانشان باید صرفاً تشویق شوند نه اینکه راهنمایی شوند. جوانان تشویق می‌شوند که خودشان باشند و این‌ یک دستاورد تلقی می‌شود. به آن‌ها گفته می‌شود که خودشیفتگی قابل‌ تحسین است و حتی اگر این خود دارای ایرادهایی باشد عجیب‌ترین رفتار هم فضیلت شمرده می‌شوند.

آن‌ها سردرگم بین شجاع بودن و الهام‌ بخش بودن هستند. بی‌ احترامی و مقاومت در برابر اقتدار پدر و مادر، خردمندانه و شجاعانه به نظر می‌رسد. دشمنی باسنت تجلیل می‌شود.

فساد اخلاقی، سردرگمی و خود شیفتگی

این افکار مدرن به‌ سرعت در حال تغییر شکل فرهنگ و جامعه ما هستند. آن‌ها به آینده نگران‌ کننده‌ای می‌رسند که فساد اخلاقی، سردرگمی و خود شیفتگی را به دنبال دارد.

چه اتفاقی افتاده که در فرزندان ما فضیلت‌های واقعی مانند حس اخلاقی، رفتار خوب، نظم و انضباط، اخلاق کار، مسئولیت، تعالی دانشگاهی، تصمیم‌گیری سالم، احترام به بزرگان و فروتنی را از دست‌ داده‌اند.

این چیزی نیست که شما برای فرزند خود می‌خواهید؟ آیا نمی‌خواهید که او به یک فرد بالغ توانا، مولد، اخلاقی، اصولی با اندیشه و دارای تحصیلات عالی تبدیل شود؟

فرزند پروری در دنیای مدرن
فرزند پروری در دنیای مدرن و تربیت صحیح فرزند

در دنیای مدرن، با نبردهای سربالایی روبرو هستید؛ اما تربیت فرزندان بسیار ارزشمند است. درواقع، این امر ضروری است. فرزندان شما در آینده مدیون شما خواهند بود.

برای موفقیت، شما نیاز به دستورالعمل‌های صوتی و آزمایش‌ شده در مورد چگونگی تربیت فرزندان و نوجوانان خوددارید تا افرادی شاد و موفق باشند.

هدف کودک شما چیست ؟

شما باید هدف کودک را بفهمید. هدف زندگی، خود انسان است. شما باید بفهمید که کدام ارزش‌ها واقعاً فضیلت هستند، چه کسی آن‌ها را تعریف می‌کند و چگونه. شما باید بدانید که چگونه این فضایل را به فرزندان خود آموزش دهید.

شما برای آنچه باید به نوزاد، کودک نوپا، کودک و نوجوان خود بیاموزید، به مشخصات عملی نیاز دارید. شما باید با اطمینان بدانید که قوانین مربوط به فرزند پروری که رعایت می‌کنید درست است، بنابراین می‌توانید تا زمانی که خانواده‌های موفق، هدفمند و شاد را که هر والدین برای آن آرزو می‌کنند، داشته باشید، الگوها را دنبال کنید.

شما باید بدانید نه‌تنها بدی‌ها را برای محافظت از فرزندان خود، بلکه شرارت‌های ظریف و بدی‌هایی که به نظر می‌رسد خوب هستند، می‌دانید. شما باید در مورد دادن نظم و انضباط درست و همچنین در مورد آموزش صحیح نکاتی را بدانید.

شما نه‌تنها باید بدانید که فرزندانتان چه چیزی باید بیاموزند، بلکه باید بدانید چگونه آن‌ها را به‌خوبی یاد گیرند. شما باید بدانید که چگونه اسباب‌بازی‌های خوبی را انتخاب کنید و حتی بدانید چطور نوجوانان در آینده می‌توانند از خانواده‌های خود دور شوند.

زندگی سالم

ترجمه از سایت pcog

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا