اجتماعی

زباله‌ گردی کودکان کار را گزارش دهید

کار کودکان را گزارش دهید

شهروندان اصفهانی در صورت مشاهده جمع آوری مواد بازیافتی و زباله‌ گردی کودکان کار شماره پلاک یا کد خودرو را به سامانه ارتباط مردمی 137 گزارش دهند.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: از حدود دو سال پیش شهرداری اصفهان کارگروه مقابله با کار کودک را با هدف فرهنگ سازی های لازم در این زمینه، ایجاد کرد.

مسعود مهدویان فر افزود: برنامه ای با عنوان “به باد نرود رویای کودکی اش” از اواسط مرداد ماه سال جاری، توسط این کارگروه برنامه ریزی شد که بر اساس آن شهروندان به کارکودکان حساس می شوند و اگر کودک کاری را در حال زباله گردی و جمع آوری مواد بازیافتی دیدند، شماره پلاک یا کد خودرو را به سامانه ارتباط مردمی 137 گزارش می دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان این گزارش ها را به صورت ماهانه جمع آوری می کند، اگر سازمان یافته باشد با آن برخورد کرده و اگر کودک به دستور خانواده اش این کار را انجام دهد از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

در جهان ۲۵۰ میلیون کودک کار وجود دارد که بیش از سه چهارم تا ۹۰ درصد از آنها در کشورهای مختلف در حال رشد بوده و در خیابان کار می‌کنند، اما در خانه زندگی می‌کنند و نان‌ آور خانه هستند.

آمار سازمان جهانی در خصوص کودکان کار

طبق آمار سازمان جهانی کار ۱۲۰ میلیون‌ نفر از 250 میلیون کودک کار، وارد بازار کار شده و مشغول به کار تمام‌ وقت هستند و ۱۳۰ میلیون کودک دیگر به صورت پاره وقت کار می‌کنند که اغلب آنها پسر هستند. همچنین براساس تخمین‌های جدید این سازمان از این تعداد ۱۲۲.۳ میلیون کودک در منطقه آسیا و پاسیفیک، ۴۹.۳ میلیون نفر در آفریقا و ۵.۷ میلیون کودک در آمریکای لاتین و کارائیب زندگی می‌کنند. به این ترتیب، بیشترین کودکان کار در آسیا زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر طبق گزارش یونیسف از هر 12 کودک در جهان یک کودک به صورت اجباری ناچار به کار می شود. البته به طور کل به ازای هر 6 کودک در دنیا یک کودک، کار می‏کند و تعداد کودکانی که در مشاغل سخت فعالیت می‌کنند و بدترین اشکال کار کودک هستند، در سال ۲۰۰۶، ۱۲۶ میلیون نفر بوده است. اکثر کودکان کار یعنی ۷۰ درصد از آنها درگیر کارهای کشاورزی هستند، در حالی‌که فقط ۹ درصد در کارهای صنعتی اشتغال دارند.

zendegiesalem

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا