خانه جذاب من

بهبود کیفیت هوای خانه به روش‌های ساده

بهبود کیفیت هوای داخل آپارتمان موضوع بسیار مهمی است که تأثیر زیادی بر سلامت و راحتی ساکنان منزل دارد. هوای تمیز و تازه در داخل منزل، باعث افزایش انرژی، کاهش عوارض آلرژی زا و بهبود کیفیت خواب می‌شود.

شاید باور نکنید که بر اساس پژوهش‌های محیط زیستی معمولاً هوای داخل خانه از هوای بیرون آلوده‌تر است و ازآنجایی‌که ما بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانیم باید بیشتر به هوایی که تنفس می‌کنیم اهمیت دهیم.

این آلودگی ممکن است به‌خاطر خانه‌ای که در نزدیکی شما در حال ساخته‌شدن است، هوای بیرون، بوی رنگ، بوی سیگاری باشد که از پنجره‌ها به داخل خانه می‌آید، شاید باورتان نشود که حتی استفاده از اسپری‌های خوش‌بوکننده باعث ایجاد آلودگی می‌شود. در این یادداشت از زندگی سالم، به بررسی چگونگی بهبود کیفیت هوای داخل آپارتمان می‌پردازیم.

استفاده از سیستم تهویه مناسب

نصب یک سیستم تهویه مناسب مانند سیستم تهویه مکانیکی با فیلتر قوی می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در کیفیت هوای داخل آپارتمان شما ایجاد کند. این سیستم‌ها مواد آلوده و مضر را از هوا حذف کرده و هوای تازه را به داخل فضا منتقل می‌کنند.

بامبو در خانه

گیاهان خانگی

گیاهان خانگی نقش مهمی در تصفیه هوای داخل منزل دارند. گیاهان هوای تازه را تولید می‌کنند و مواد آلوده را جذب می‌کنند. برخی از گیاهان خانگی معروف برای تصفیه هوا آلوئه‌ورا، پتوس،آرکا،بامبو و دراسنا هستند. در سال ۱۹۸۹، ناسا با انجام تحقیقی نشان داد که بعضی از گیاهان قابلیت بیشتری برای جذب آلاینده­ ها، به خصوص در محیط ­های بسته ای که هوای کمتری در جریان است را دارند. محققین ناسا با انجام تحقیقی متوجه شدند که اسپاتی فلوم جزو سه گیاه برتر برای جذب آلاینده ها است.

استفاده از فیلترهای هوا

نصب فیلترهای هوا و حتی دستگاه‌های خانگی می‌تواند به کاهش ذرات معلق در هوا و بهبود کیفیت هوای داخل کمک کند.

حفظ تمیزی فضا

حفظ تمیزی فضا و جلوگیری از تجمع گردوغبار، قارچ و قطرات آب در منزل نقش بسزایی در بهبود کیفیت هوای داخل آپارتمان دارد. نظافت خانه ،جاروی منظم فرش‌ها و پارچه‌ها و نظافت سطح‌های داخل منزل می‌تواند به این منظور کمک کند.

کنترل رطوبت خانه

حفظ رطوبت مناسب در داخل آپارتمان نقش مهمی در کنترل رشد قارچ و قطرات آب در هوا دارد. استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌سنج و کنترل و تمیزی سینک و حمام می‌تواند به حفظ رطوبت خانه کمک کند.

با رعایت این نکات و اقدامات،می‌توانید کیفیت هوای داخل آپارتمان خود را بهبود بخشید و از سلامت خود و خانواده خود محافظت کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا