آموزشروانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

علائم اختلال کودکان در زمان قرنطینه کرونا

اختلال کودکان در زمان قرنطینه کرونا

در این مطلب از زندگی سالم سعی شده در خصوص اختلال کودکان در زمان قرنطینه کرونا مطالب مفیدی برای شما عزیزان بیان شود.

اکثر والدین این روزها می گویند: “من می خواهم اطمینان حاصل كنم كه بچه های من در این مدت قرنطینه احساس امنیت می كنند، اما این كارسختی است.”

والدین الان سعی می کنند به بچه ها حس امنیت بدهند. بچه های ما نیز دچار یک بیماری همه گیر و قرنطینه طولانی مدت هستند و ما باید به خاطر داشته باشیم که وضعیت سلامت روانی بچه هایمان را بررسی کنیم.

کودکان انعطاف پذیر هستند ، اما کم سن بودن آنها را از اضطراب، افسردگی و استرس دور نمی کند. برای محافظت از سلامت روانی بچه ها باید کار و اندیشه های قابل تاملی انجام شود. مهمترین نقش  والدین  در حال حاضر تماس نزدیکتر با احساسات فرزندانشان است.

علائم پریشانی

دکتر Shareh Ghani ، روانپزشک و  یک پدر است و به شدت از عوارضی که همه گیری شیوع کرونا در باره بچه ها و ما دارد، آگاه است. وی بینش خود از وضعیت کرونا را در مورد چگونگی محافظت از سلامت روانی فرزندان ما به اشتراک گذاشت:

بزرگترین فرزند من نه سال و خواهر و برادرهای دوقلوی او شش ساله هستند. مطمئناً با از دست دادن فوتبال، مدرسه و روال های آشنا ناامید وسرخورده شده اند. بچه ها وقتی غمگین و ناامید می شوند ،بیشتر تحرک دارند و شاید و فریاد بزنند.

(یکی در حال فریاد زدن در مورد بی عدالتی های تمیز کردن میز پس از غذا خوردنش است.)

آنها احساسات خود را پنهان نمی کنند که این خیلی خوب است و من از آنها قدردانی می کنم، حتی اگر بعضی اوقات کینه ای به دست می آورند اما علائم دیگری نیزدرآنها  وجود دارد که به من نشان می دهد که بچه های من استرس زیادی دارند.

ذهن آنها در رفتارهای شان مشخص می شود و حداقل یکی از آنها هر شب بخاطر رویاهای بد یا مشکل در خواب در حال خزیدن در رختخواب است.

دکتر غنی به ما یادآوری می کند که کودکان و نوجوانان به طرق مختلف به استرس پاسخ می دهند. در حالی که برخی از استرس از طریق احساسات تخلیه می شوند ،ممکن است دچار تغییرات جسمی نیز بشوند.

برای کودکان کوچکتر ، دکتر غنی می گوید که مواظب گریه بیش از حد یا غرزدن، از دست دادن علاقه به برخی فعالیت ها، غم و اندوه بیش از حد، یا بازگشت به رفتارهایی که در کودکی بر آنها گذشته ببینیم، مانند خوابیدن دیروقت یا حرف زدن از حوادث روز و علاقه به شستن دست وحمام بیشتر داشته باشند. بچه های بزرگتر تحریک پذیر تر می شوند و برونگراتر عمل می کنند.

در تمرکز مشکل دارند و همچنین ممکن است علائمی از نگرانی و ناراحتی بیش از حد به شما نشان دهند. کودکان و نوجوانان در هر سنی ممکن است دچار عادات ناسالم خوردن یا خواب شوند.

دکتر غنی خاطرنشان کرد: سردردهای غیر قابل توضیح یا دردهای بدن می تواند نشانه این باشد که استرس در کودک ما بالارفته ونیاز به کمک از روانشناس داریم.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا