فناوری

اختراع ماشین حساب خواب !

ماشین حساب خواب چیست و چه کمکی به کم خوابی می کند؟ ماشین حساب خواب زمان دقیقی را برای خوابیدن به شما نشان می دهد تا صبح احساس خستگی نکنید همچنین باعث کاهش عوارض کم خوابی نیز می شود.

کمبود خواب با بیماری هایی از دیابت  گرفته تا فشار خون ، بیماری قلبی و چاقی ارتباط دارد. بزرگسالان باید هفت تا نه ساعت در شب بخوابند.خواب برای نحوه کار ما در هر روز ضروری است. وقتی به اندازه کافی بخوابیم در طول روز کم خوابی ما را اذیت نمی کند وعملکرد بهتری خواهیم داشت، کم خوابی می تواند احساس بی حالی و بدخلقی به ما بدهد.

درحالی که متخصصان پزشکی توصیه می کنند بزرگسالان هفت تا نه ساعت در شب بخوابند ، بعضی اوقات می توانید احساس خستگی کنید اگر به میزان مناسب  در شب نخوابید. نورهای آبی از صفحه نمایش لوازم الکترونیکی می‌تواند الگوهای خواب را بهم بریزد. به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل ۱ ساعت قبل از خواب از استفاده از لوازم الکترونیکی خودداری کنید.

خوشبختانه در حال حاضر یک ماشین حساب خواب به وجود آمده که می تواند در این مورد به شما کمک کند.

عوارض کم خوابی
عوارض کم خوابی

نحوه کار ماشین حساب خواب

نحوه کار ماشین حساب این است که چرخه های خواب را در نظر می گیرد که هر کدام تقریباً 90 دقیقه طول می کشد و ترکیبی از خواب سبک، خواب سریع، حرکت چشم و خواب عمیق است.

در حالت ایده آل، انسانها باید پنج تا شش چرخه خواب در شب داشته باشند.

برای استفاده از ماشین حساب، ساخته شده توسط فردی به نام هیلاری، به سادگی زمانی را که باید صبح روز بعد از خواب بیدار شوید وارد می کنید و این به شما خواهد گفت که چه زمانی باید عقربه را بزنید.

به عنوان مثال، اگر دوست دارید ساعت 7:30 صبح بیدار شوید، ماشین حساب پیشنهاد می کند که باید ساعت 10:16 به رختخواب بروید تا احساس آرامش کنید.

این زمان بندی این واقعیت را در نظر می گیرد که به طور متوسط ​​یک فرد حدود 14 دقیقه زمان می برد تا به خواب  برود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و در عرض 14 دقیقه به خواب بروید و در ساعت مورد نظر از خواب بیدار شوید، باید احساس آرامش کنید.

عوارض کم خوابی چیست؟

متاسفانه با وجود تمام مشکلات جسمی و روانی شدید، آسیب‌ها، از بین رفتن بهره‌وری و مرگ و میر زودرس، همچنان بسیاری از افراد از خواب کافی برخوردار نیستند.کم خوابی از نظر جسمی نه تنها می‌تواند باعث چاقی و دیابت، بلکه فشار خون بالا، سیستم ایمنی ضعیف و احتمال افزایش مرگ زودرس را به وجود آورد. همچنین در کودکان نیز می‌تواند باعث حرکاتی مانند بیش فعالی شود.

علاوه بر شرایط کاری نامساعد و استرس‌های کاری، استفاده بیش از حد از تکنولوژی نیز می‌تواند باعث کم خوابی شود.

لورا همپسون

تازه های فناوری در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا