آرایش و زیبایی

چاق ها چه لباسی بپوشند تا خوشتیپ شوند؟

اصول پوشش افراد چاق

خیلی از ما نحوۀ درست لباس‌پوشیدن را بلد نیستیم و نمی‌دانیم چه پوششی برای اندام ما مناسب‌تر است تا هیکل‌مان را موزون‌تر نشان دهد؛ اما آن‌هایی که اضافه‌وزن دارند روی پوشش خود حساس‌ترند و ترجیح می‌دهند چاقی خود را زیر لباس‌های‌شان مخفی کنند تا مبادا کسی به آن‌ها بگوید چاق‌تر شده‌اند؛ اما غالباً این دسته افراد نیز در انتخاب پوشش مناسب دارای باورهای غلطی هستند که اتفاقاً هیکل‌شان را درشت‌تر نشان می‌دهد. آنچه در ادامه می‌آید، چند پیشنهاد ساده است برای نحوۀ صحیح لباس‌پوشیدن کسانی که اضافه‌وزن دارند تا اندام‌شان موزون‌تر و ریزتر ازآنچه که هست به‌نظر آید.

چگونه لاغر دیده شویم؟

لباسی را انتخاب کنید که اندازه شماست

در انتخاب لباس خود به این نکته توجه کنید که لباس کاملاً اندازه شما باشد. برخی از افراد چاق دارای این تصور غلط هستند که اگر لباس‌های اندامی و مناسب افراد لاغر را به تن کنند، لاغرتر ازآنچه هستند به‌نظر می‌آیند؛ اما این باور به‌طورکامل اشتباه است. لباس اندامی برای افراد چاق، تنها باعث می‌شود اضافه‌وزن‌شان در معرض نمایش گذاشته شود و بعضاً تصویری مضحک از خود برجای بگذارند.

 

چاقی خود را با لباس گشاد پنهان نکنید

افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند نباید این اضافه‌وزن را با پوشیدن لباس گشاد پنهان کنند. این اقدام تنها باعث می‌شود در نشان‌دادن اندام خود دچار اغراق شوند. فردی که دچار اضافه‌وزن است با پوشیدن لباس گشاد تنها باعث می‌شود دیگران فکر کنند این فرد، چاق‌تر از گذشته شده است. بازهم تأکید می‌کنیم، بهترین راه این است که اندام خود را همان چه که هست نشان دهید.

چگونه لاغر به نظر برسیم؟

 

رنگ‌های تیره بپوشید

انتخاب رنگ لباس نیز بر چگونه نشان‌دادن هیکل‌تان تأثیر دارد. افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند باید از رنگ‌های تیره در پوشش خود استفاده کنند. رنگ‌های تیره این افراد را ریزتر ازآنچه هستند نشان می‌دهد. بهترین رنگ تیره نیز برای افراد چاق، مشکی است. رنگ‌های روشن این افراد را حجیم‌تر ازآنچه هستند نشان می‌دهند و ممکن است اطرافیان‌شان تصور کنند، چاق‌تر از گذشته شده‌اند.

 

به جنس پارچه لباس‌تان توجه کنید

شاید باورتان نشود؛ اما جنس پارچه لباس نیز در چاق یا لاغر نشان‌دادن اندام شما سهم دارد. هرگز پارچه‌های سنگین را برای رفتن به عروسی‌ها و مجالس مهم انتخاب نکنید. پارچه‌های پشمی، بافتنی و چرمی شما را چاق‌تر ازآنچه هستید نشان می‌دهند. پوشیدن لباسی از جنس این نوع از پارچه‌ها برای آقایان مناسب‌تر است. بهتر است برای این دسته از مجالس از پارچه‌های نازک و سبک همچون حریر استفاده کنید که بر اندام‌تان به‌خوبی می‌خوابند. هرگز از پارچه‌های آهاردار همچون تافته استفاده نکنید.

 

هرگز لباس‌هایی با خطوط افقی نپوشید

افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند هرگز نباید لباس‌هایی که دارای خطوط افقی هستند به‌تن کنند. خطوط افقی حجم بیشتری به این افراد می‌دهند و باعث می‌شوند چاق‌تر به‌نظر آیند. لباس‌هایی با خطوط عمودی جلوه بهتری از اندام این افراد را به نمایش می‌گذارند؛ زیرا خطوط عمودی تا حد زیادی در نشان‌دادن اندام لاغر به افراد کمک می‌کنند.

برای چاق شدن (Batten) چه کنیم؟چگونه چاق شویم؟

چاقی کودکان را جدی بگیرید.

داروها هم چاق می کنند؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا