تغذیه سالم

وعده شام را حذف نکنید

شام بخورید تا چاق نشوید | مطالعات نشان می دهد کنار گذاشتن شام با 74٪ خطر چاقی بیشتر در افراد همراه است. وعده شام را حذف نکنید.

رژیم های غذایی ممکن است برای کاهش وزن از وعده های غذایی صرف نظر کنند با این حال، تحقیقات نشان می دهد بدون شام رفتن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

صبحانه نمی‌خورید؟ چاق می‌شوید!

افرادی که صبحانه نمی خورند نیز چاقتر می شوند، احتمالاً به این دلیل که اواسط صبح به دنبال میان وعده های ناسالم هستند.

شام بخورید چاق نشوید
شام بخورید چاق نشوید – وعده شام را حذف نکنید

دانشمندان دانشگاه اوزاکا در ژاپن بیش از 26000 دانشجو را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج نشان می دهد کسانی که گاه گاهی یا بیشتر از گاهی بدون شام به رختخوااب می رفتند تا 67٪ بیشتر احتمال دارد که در طی سه سال حداقل 10٪ وزن بدنشان افزایش یابد، این در مقایسه با کسانی است که هر روز همه وعده های غذایی را می خورند.

شاید جای تعجب باشد که کنار گذاشتن صبحانه یا ناهار چه ارتباطی با افزایش وزن دارد.

جالب است بدانید نخوردن شام تا 74٪ با خطر اضافه وزن یا چاقی همراه است. چاقی با بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و حتی سرطان در ارتباط است.

افزایش شاخص توده بدنی در بزرگسالی

افزایش وزن بالا در کودکی یا نوجوانی با افزایش شاخص توده بدنی در بزرگسالی همراه است.

نتایج تحقیق دانشمندان، بر دانشجویان دانشگاه نشان می دهد که کنار گذاشتن شام گاهگاهی یا بیشتر از گاهی با 42٪ افزایش خطر افزایش وزن در دانش آموزان پسر ارتباط دارد و این میزان برای زنان به 67٪ افزایش می یابد.

همچنین این موضوع با 68٪ احتمال اضافه وزن یا چاقی در بین دانشجویان دختر همراه بود که برای مردان به 74٪ افزایش یافت. دانشمندان در مجله Nutrients نوشتند، این نتایج نشان می دهد که صرف شام، که اهمیت آن بسیار کمتر از صرف صبحانه مورد توجه بود با افزایش وزن و اضافه وزن ناشی از چاقی ارتباط بیشتری نسبت به صرف صبحانه دارد.

این تحقیق نشان داد به هم خوردن تنظیم اشتها بعد از نخوردن یک وعده عصرانه یا شام در کل منجر به دریافت کالری بالاتر می شود.

بیشتر بخوانید : چگونه یک صبحانه سالم برای کاهش وزن درست کنیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا