پزشکی و سلامت

چرا هرکار می کنم لاغر نمیشم ؟!

دلایل متداول لاغر نشدن و عدم کاهش وزن

برای کاهش وزن، اول باید کالری خود را کاهش دهید یا سطح فعالیت خود را افزایش دهید. اما اگر با یک برنامه سالم و رژیم وزن شما کاهش نمی‌یابد، ممکن است به این دلیل باشد که خواب کافی ندارید، آب کافی نمی‌نوشید یا ورزش کافی ندارید. در این مطلب می خواهیم در خصوص دلایل متداول لاغر نشدن و عدم کاهش وزن صحبت کنیم.

برای اینکه دوباره به اهداف کاهش وزن خود برگردید، باید اطمینان حاصل کنید که کالری خود را کاهش داده‌اید و سعی کنید فشار روانی خود را برطرف کنید.

اگر هنوز لاغر نشده‌اید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است لاغر نشدن به دلیل بیماری زمینه‌ای یا داروهای خاصی باشد که مصرف می‌کنید.

راهنماهای بی‌شماری در مورد چگونگی کاهش وزن وجود دارد که باعث می‌شود بفهمید چه روشی برای شما مناسب است. بااین‌حال قبل از شروع به تلاش برای کاهش وزن، مهم این است که باید بدانید چقدر وزن خود را کاهش دهید و میزان غذایی که مصرف کنید چقدر سالم است.

با پزشک خود مشورت کنید

بنابراین باید قبل از شروع هر برنامه کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنید، زیرا پزشکان می‌توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا لاغر شدن برای شما مناسب است یا نه. پزشک همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا بر اساس نیازهای بهداشتی منحصربه‌فرد خود، مطمئن‌ترین راه کاهش وزن را تعیین کنید.

اگرچه وزن کم کردن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت کمک کند، کاهش وزن بیش‌ازحد نیز می‌تواند شرایط سلامتی خود را مانند خستگی، ضعف استخوان‌ها و مشکلات باروری به همراه داشته باشد.

عدم کاهش وزن
عدم کاهش وزن

هنگامی‌که شما در یک برنامه کاهش وزن سالم قرار دارید، امکان کاهش وزن به‌اندازه دلخواه وجود دارد. تنظیم رژیم یا سطح فعالیت ممکن است تمام‌کاری باشد که برای دیدن نتایج سلامتی انجام دهید. اما گاهی اوقات، تلاش‌های شما ممکن است بی‌نتیجه باشد.برخی از دلایل عمده‌ای وجود دارد که می‌تواند علت کاهش نیافتن وزن شما باشد:

خوردن کالری بیش‌ از حد

برای کاهش وزن، باید کالری کمتری از میزان سوزاندن خود دریافت کنید. به این می‌گویند کم کردن کالری. اگر کالری اضافی دارید، بدن شما کالری اضافی را به‌عنوان چربی ذخیره می‌کند.

برای اطمینان از مصرف کالری مناسب، میزان کالری دریافتی و همچنین فعالیت بدنی را کنترل کنید. می‌توانید کالری شماری را با ثبت کالری‌هایی که می‌خورید و می‌سوزانید از طریق برنامه‌های تناسب‌اندام یا در یک یادداشت انجام دهید. یک مطالعه در سال 2006 نشان داد کسانی که وعده‌های غذایی را تنظیم می‌کردند و کالری شماری می‌کردند با موفقیت وزن کم کرده و کاهش وزن را بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دادند، حفظ می‌کنند.

به‌اندازه کافی آب نمی‌نوشید

نوشیدن آب می‌تواند با تقویت متابولیسم بدن و سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک کند، بنابراین احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کند.

مطالعه ای در سال 2007 نشان داد که نوشیدن 500 میلی‌لیتر (دو فنجان) آب باعث افزایش 24٪ انرژی در افراد دارای اضافه‌وزن یا چاقی می‌شود. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در سال 2015 در مورد افراد چاق، شرکت‌کنندگانی را که قبل از غذا دو فنجان آب نوشیدند باکسانی که این نوشیدنی را نخورده بودند مقایسه کرد. این محققان دریافتند کسانی که آب می‌نوشند به‌طور متوسط ​​تقریباً وزن بیشتری را از دست می‌دهند.

اگر معمولاً نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشید، آن‌ها را با آب جایگزین کنید.با این کار نه‌تنها هیدراته‌تر می‌شوید، بلکه دیگرند مصرف نمی‌کنید.

خواب کافی ندارید

بر اساس یک مطالعه در سال 2010 در مورد بزرگ‌سالان دارای اضافه‌وزن، خواب ناکافی نیز می‌تواند کاهش وزن را تشدید کند. همه شرکت‌کنندگان از رژیم استفاده کردند و کسانی که 8.5 ساعت می‌خوابیدند به‌طور متوسط بیشتر از کسانی که 5.5 ساعت می‌خوابیدند وزن از دست دادند.

همچنین، یک بررسی در سال 2008 نشان داد که کمبود خواب می‌تواند به متابولیسم آسیب برساند فرآیندی که بدن شما از آن برای تبدیل کالری به انرژی استفاده می‌کند. این مطالعه نشان داد که خواب کم هورمون‌هایی را تنظیم می‌کند که اشتها را تنظیم می‌کنند و احتمالاً باعث گرسنگی بیشتر افراد می‌شود.

چائو می‌گوید: اگر افراد خواب و خسته باشند، به‌ احتمال‌ زیاد غذاهایی را انتخاب می‌کنند كه از نظر انرژی کالری بیشتری داشته باشند مانند غذاهای پر قند یا كربوهیدرات مانند بستنی و پیتزا.

آلیسون تورس برتکا، جیسون آر مک کایت

بیشتر بخوانید : نکات پزشکی و سلامت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا