اقتصادی

مشکلات مادران در دوران کرونا ویروس

زنان و چالش کار در دوره کرونا

زنان و چالش کار در دوره کرونا. آمارهای جدید جهانی نشان می‌دهد که همه‌ گیری کرونا درتمام دنیا چه مشکلاتی را به والدینی که هر دو کار می‌کنند، ایجاد کرده است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که خانواده‌های زحمتکش در اثر مراقبت از کودکان به دلیل بیماری کرونا تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و چند مرحله فقیرتر شده‌اند.

هیچ انکاری وجود ندارد که همه‌ گیری کورونا ویروس تأثیر قابل‌ توجهی در والدین شاغل داشته است، اما آمارهای جدید نشان می‌دهد که چقدر مشکلات مراقبت از کودک آن‌ها را در حالتی شبیه قفل درهم و کلاف پیچیده قرار داده است.

بیشتر بخوانید : تأثیر منفی کروناویروس بر سلامت روان مادران

عدم مراقبت کافی مادر از خود و کودک

تحقیقات منتشر شده توسط خیریه Pregnant then Screwed نشان می‌دهد که 46٪ از مادرانی که در طول همه‌گیری کرونا خود و کودکانشان دچار بیماری شده‌اند، اعتقاد دارند عدم مراقبت کافی از خود و کودکانشان در این موضوع نقش داشته است.

این بررسی که از 19950 مادر و زن باردار انجام‌شده، همچنین نشان می‌دهد که 72٪ از مادران به دلیل مشکلات مراقبت از کودکان مجبور به کار کمتر از ساعت کاری معمول هستند و 65٪ از مادرانی که دچار استرس و افسردگی کارشده‌اند، می‌گویند مراقبت 24 ساعته از کودک دلیل این امر بوده است.

از بین مادران شاغل مورد بررسی، 81٪ گفتند که برای اینکه بتوانند کار کنند نیاز به کسی دارند که از کودکشان مراقبت کند، اما توان مراقبت‌های لازم مالی در مورد کودکان را ندارند تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

مادران با مشاغل آزاد نیز تحت تأثیر کرولا قرارگرفته‌اند، آن‌ها 74٪ پتانسیل درآمد خود را به دلیل عدم دسترسی به مراقبت از کودکان ازدست‌داده‌اند.

جولی برارلی، مدیرعامل و بنیان‌گذار Pregnant then Screwed می‌گوید: این آمار مشکلات خانواده‌ها را بیشتر کرده و به‌ ویژه مادران را با مشکل بیشتری روبرو کرده است. در تاریخ 1 اوت ما انتظار داریم از بوریس بشنویم که به کارفرمایان «اختیار بیشتری» داده می‌شود تا در مورد چگونگی کارکنان خود بتوانند با خیال راحت کار خود را ادامه دهند.

وی افزود: اما این واقعیت‌های زنانه را کاملاً نادیده می‌گیرد که 51٪ از مادران به‌سادگی توان مراقبت از کودک به دست پرستار را ندارند تا بتوانند به کار خود برگردند.

این عدم مراقبت از کودکان باعث از بین رفتن مشاغل زنان می‌شود، آن‌ها از بین می‌روند، مجبور به کاهش ساعات کاری خود می‌شوند و با همه آن‌ها برخورد منفی می‌شود زیرا در حال برداشتن کار با مزد پایین یا بدون مزد هستند.

Marie Claire Dorking / ترجمه از الهام شهیدان

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا