پزشکی و سلامت

تولد اولین نوزاد مبتلا به کرونا در فرانسه

تولد نوزاد مبتلا به کرونا

تولد نوزاد مبتلا به کرونا. پزشکان فرانسه، گزارش دادند که اولین مورد اثبات شده Covid-19 که از یک زن باردار به نوزاد خود در رحم منتقل شده است به دنیا آمد.

نوزاد تازه متولد شده طی چند روز از تولد، دچار التهاب در مغز شده است، بیماری پس از عبور ویروس از جفت باعث ایجاد عفونت قبل از تولد شده است. وی درخال حاضر از علایم بهبودی خوبی برخوردار است.

مطالعه موردی که در مجله Nature Nature منتشر شده است، نشان می دهد بدنبال تولد تعدادی از نوزادان با Covid-19 پزشکان مشکوک به انقباض ویروس در رحم هستند. تاکنون آنها نتوانسته اند احتمال آلوده شدن این نوزادان را در طی زایمان یا به زودی پس از زایمان رد کنند.

دانیل دو لوكا، مدیر پزشکی كودكان و مراقبتهای ویژه نوزادان در بیمارستان آنتوان بكلر در پاریس گفت: “متاسفانه در مورد انتقال ویروس  تردیدی وجود ندارد. پزشکان باید بدانند که ممکن است این اتفاق بیفتد. ممکن است رخ دهد و باید در تمرین بالینی در نظر گرفته شود.

یک مادر 23 ساله در 24 ماه مارس با تب و سرفه شدید پس از انقباض کرونا ویروس در اواخر سه ماهه سوم در بیمارستان بستری شد. او خیلی زود از نظر Covid-19 مثبت شد.

سه روز پس از بستری این زن، نظارت بر کودک علائم کرونا را نشان داد و پزشکان؛ سزارین اورژانسی را با مادر تحت بیهوشی عمومی انجام دادند. کودک بلافاصله در یک بخش مراقبت های ویژه نوزاداز مادر جدا شد و به دلیل اینکه تحت تأثیر بی حسی عمومی قرار گرفته بود، داخل لوله قرار گرفت.

آزمایشات مربوط به خون و مایعات ریه ها نشان داد که عفونت Covid-19 وجود دارد اما وجودسایر عفونت های ویروسی، باکتریایی و قارچی رد شد. آزمایش های گسترده تر نشان داد که ویروس از خون مادر به جفت ، تکثیر شده و باعث التهاب شده است، و به کودک منتقل شده است.

نوزادی که با ابتلا به ویروس کرونا به دنیا آمد

دکترلوکا گفت: ما به نمونه های زیادی احتیاج داریم. به خون مادر، خون تازه متولد شده، خون بند ناف، جفت، مایع آمنیوتیک و گرفتن همه این نمونه ها د بسیار دشوار است. موارد مشکوک وجود داشته است، اما آنها همچنان مشکوک هستند، زیرا هیچ کس فرصتی برای آزمایش همه اینها و بررسی آسیب شناسی جفت ندارد.

بالاترین میزان ویروس در جفت یافت شد ، که سرشار از همان گیرنده هایی است که در ریه ها یافت می شود که این ویروس برای تهاجم سلول های انسانی از آن استفاده می کند.

در حالی که کودک در ابتدا سالم به نظر می رسید، در روز سوم او تحریک پذیر شد و شروع به تغذیه بد کرد. علایم اسپاسم عضلانی در او دیده شد که باعث می شد سر، گردن و قوس پشت خود به سمت عقب برگردد، همچنین یک علامت عصبی که در برخی موارد مننژیت دیده می شود. اسکنهای MRI متعاقبا علائم گلیوز، یک عارضه جانبی از آسیب عصبی، که می تواند منجر به جای زخم در مغز می شود، نشان داده شد.

در زمان تحویل پسر، هیچ راهنمایی بالینی جامعیدر مورد نحوه درمان نوزادان Covid-19 وجود نداشت. پزشکان تجویز Remdesivir، یک داروی ضد ویروسی را در نظر گرفتند، اما از آنجا که کودک به تدریج بدون کمک بهبود می یابد، هیچ داروی خاصی داده نشده است.

بیشتر بخوانید : والدینی که کرونا را شوخی گرفته

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا