پزشکی و سلامت

والدینی که کرونا را شوخی گرفته

نوجوانان را در خیابان رها نکنید، کرونا را جدی بگیریم

والدینی که کرونا را شوخی گرفته اند !

وقت آن است که همه والدین هوشمندانه عمل کنند و درک کنند که کرونا یک شوخی نیست. والدینی که از قوانین ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خودداری می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند این احمقانه است، یا می‌گویند این زندگی نیست، نباید به مرگ‌ و میر اعتقاد داشته باشیم چون باعث ترس در کودکان و نوجوانان می‌شود، بسیار خودخواهانه عمل می‌کنند.

در حال حاضر باید این واقعیت را بپذیریم که فرزندمان می‌تواند به دلیل کرونا بیمار شود و حتی خدای‌ نکرده از COVID-19 بمیرد، این بیماری یک چالش بزرگ است. چند بار باید از پزشک‌ها بشنویم که این‌یک بیماری مختص پیرها یا افراد مبتلابه بیماری زمینه‌ای آسیبی نیست تا باور کنیم؟

بگذارید با واقعیت روبرو شویم، دیدن دوستان خوش‌ گذرانی در حال حاضر برای ما و نوجوانان یک خواسته غیر منطقی و خود خواهانه است.

برخی برای والدینی که کار درستی انجام می‌دهند و فرزندان خود را در خانه نگه می‌دارند کار را بسیار سخت‌تر کرده‌اند. آن‌ها به‌ قصد خود کاملاً آگاه هستند، در مورد وضعیت جهان نگران نیستند و مطمئناً وقت لازم را برای فکر کردن در مورد بیمار یا آلوده شدن فرزندشان ندارند.

در حال حاضر به همه دنیا توصیه می‌شود که فاصله خود را از یکدیگر حفظ کنند و تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. این بدان معنا نیست که اجازه دهید کودک شما به همراه دوستان خود برای چند ساعت در پارک اسکیت کند یا به آن‌ها اجازه حضور در یک مهمانی را بدهید.

گروهی از نوجوانان در حال پرسه زدن در خیابان باهم بدون ماسک هستند و افرادی را می‌بینم که در جشن‌های اجتماعی با جشن فارغ‌التحصیلی نوجوانان در حال ارسال عکس در رسانه‌های اجتماعی هستند و می‌خواهم از حسرت و ناراحتی فریاد بزنم.

درحالی‌که بسیاری  نوجوانانی در خانه‌ دارند که می‌خواهند دوستان خود را ببینند و دائماً می‌گویند تنها کسانی هستند که مجاز به  دیدند دوستانشان نیستند. درحالی‌ که دوستانتم حداقل هفته‌ای یک‌ بار به پیک‌ نیک، مسافرت به ساحل یا مهمانی می‌روند و در خانه دوستش جمع می‌شوند و ظاهراً اکثر افراد در طول روز در کنار هم قرار گرفته و در خیابان‌ها پرسه می‌زنند.

خواه این واقعیت‌ها باشد یا نه، نوجوانان داستان‌ های SnapChat و اینستاگرام دوستان خود را به والدین نشان می‌دهند و امیدوارند که آن ها را متقاعد کنند که فقط خودشان تنها در خانه‌مانده اند تا والدین احساس بدی پیدا کنند و نظرشان را تغییر دهند.

ای‌کاش همه والدین این روزها به کادر درمان احترام می‌گذاشتند و به آنچه پزشکان به ما می‌گویند که برای ایمن ماندن باید انجام دهیم، گوش می‌دادند.

بیایید به خط مقدم کرونا و بیمارستان‌های پراز مریض و پزشکان فکر کنیم. اگر فرزندتان برای اولین بار قرار بود رانندگی کند به او می‌گفتیم که کمربند ایمنی خود را ببندد و از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کند، زیرا اگر این‌ گونه نباشند، می‌تواند عواقب فاجعه‌ آمیز داشته باشد، درست است؟

علاوه بر این ممکن است رانندگان دیگر در جاده مراقب نباشند یا توجه نکنند و این در مورد گرونا هم صدق می کند.

والدینی که به فرزندان خود اجازه می‌دهند در خیابان ها بچرخند، مانند رانندگان بی‌دقت دنیا هستند. آن‌ها از قوانین پیروی نمی‌کنند زیرا فکر می‌کنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

الهام شهیدان – گروم مترجمین مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا