پزشکیدانستنی ها

علائم جدید ویروس کرونا

علائم جدید کرونا

در این مطلب از سایت زندگی سالم شمار را با علائم جدید کرونا آشنا خواهیم کرد. افزایش آبریزش بینی و تهوع به لیست رو به رشد علائم COVID-19 اضافه شده اند. همچنین علائم جدیدی از COVID-19، شامل اسهال، حالت تهوع و احتقان به بیماری اضافه شدند.

احتقان، آبریزش بینی، حالت تهوع و اسهال چهار علائم اخیر COVID-19 هستند که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به علائم احتمالی ویروس اضافه کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی که قبلاً گفته بود علائم کوید  شامل لرز، تب، درد عضلات، سردرد، گلودرد و از بین رفتن احساس طعم و بو است. اکنون 11 علائم را در وب سایت خود ذکر کرده است.

علاوه بر این، متخصصان بهداشت همچنان اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری کسب می کنند، و مراقبت از بیماران بسیار مبتلا به COVID-19 در حال افزایش است. با این وجود، سازماتن بهداشت جهانی می گوید که لیست فعلی شامل همه علائم احتمالی ویروس نیست.

پزشکان همچنین یک علامت غیر رسمی به نام “انگشتان COVID” را شناسایی کرده اند که وجود ضایعات بنفش یا آبی بر روی پاها و انگشتان بیمار را نشان می دهد.

آژانس بهداشت و درمان فدرال هشدار می دهد که علائم ممکن است 2-14 روز پس از قرار گرفتن در معرض بیماری، به طور معمول در حدود 4-5 روز ظاهر شود.

افرادی که به COVID-19 مبتلا شده اند، علائم متنوع و گسترده ای را گزارش می دهند. در بعضی از بیماران، علائم از ماه های گذشته تغییر کرده اند.

یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به COVID-19 ممکن است یک یا دو روز قبل از بروز علائم مسری باشند.

هنگامی که فرد بیمار برای Coronavirus مثبت آزمایش کرد، او برای 2 هفته ممکن است ناق باشد یا حتی ماه ها بعد نیز هنوز بیمار بماند.

سازمان بهداشت جهانی اظهار داشته است كه افراد مسن و افراد دارای بیماریهای اساسی زمینه ای مانند بیماری های قلبی یا ریوی و دیابت، در معرض خطر بیشتری برای ” ایجاد عوارض جدی تر از بیماری COVID-19 ” قرار دارند.

در پایان ماه ژوئن، CDC لیست خود را به روز کرد و گسترش داد که چه کسی در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری شدید COVID-19 است.

آژانس از راهنمایی های قبلی شکایت کرد و گفت که زنان باردار در مقایسه با زنان غیر باردار ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید COVID-19 باشند.

در حال حاضر، 150 درمان و بیش از 50 ضد ویروس در افراد آزمایش می شود.

حتی پس از ایجاد واکسن، یک درمان موثر می تواند بسیار مهم باشد. زیرا واکسن ممکن است برای همه مؤثر نباشد. برخی پزشکان بر این باورند که درمانی که از بیمار شدن به شدت نتواند بیمار شود و یا نیاز به بستری شدن ندارد، به افراد امکان می دهد زندگی ” Pre-COVID-19 ” خود را از سر بگیرند.

دانیل باتلی، متخصص کلیه از پزشکی شمال غربی و استاد پزشکی در دانشگاه شمال غربی غربی در شیکاگو، به USA TODAY گفت: “هنگامی که شخصی درمانی برای ویروس ایجاد کرد، همه چیز از بین خواهد رفت.”

در مراقبت های پزشکی برای بیماران مبتلا به COVID-19 بیمار بسیار بهتر می شود.

درحال حاضر علائم جدیدی از COVID-19 ، شامل اسهال، حالت تهوع و احتقان به بیماری اضافه شدند.

بیشتر بخوانید : مراقبت از بیمار کرونایی

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا