بانوان

کاهش وزن برای زنان بالای 40 سال

کاهش وزن بعد از 40 سالگی | کاهش وزن برای همه سخت است. اما کاهش وزن بعد از 40 سال می‌تواند یک مبارزه واقعی باشد. مخصوصا کاهش وزن زنان بعد از 40 سالگی.

چه در چهل سالگی باشید و چه در حال نزدیک شدن به دهه چهارم زندگی، کاهش وزن امکان‌پذیر است. اما باید از قبل برنامه‌ریزی کنید، هوشمندانه ورزش کنید و یک رژیم غذایی خوب و پر از مواد مغذی بخورید که بدن شما را جوان و قدرتمند نگه دارد. برای کاهش وزن بعد از 40 سال از این لیست بایدها و نبایدها، که شامل نکات مربوط به رژیم غذایی، برنامه‌های غذایی، و برنامه‌های ورزشی مناسب برای بدست آوردن و نگه داشتن وزن مورد نظر است، استفاده کنید.

به پزشک مراجعه کنید

هنگامی که به سن 40 سالگی می‌رسید، متوجه تغییرات قابل توجهی در ظاهر بدن می‌شوید. البته، برخی از تغییرات، مانند موهای سفید و چین و چروک، تفاوت‌های زیبایی هستند که لزوماً بر سلامت پزشکی تأثیر نمی‌گذارند.

انگیزه برای کاهش وزن بعد از 40 سالگی

کاهش وزن ممکن است نقش مهمی در سلامت عمومی داشته باشد. هنگامی که برای معاینه سالانه به پزشک مراجعه می‌کنید یا قبل از شروع رژیم، با او در مورد چگونگی تأثیر وزن بر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و سرطان صحبت کنید.

ببینید آیا کاهش وزن ممکن است خطرات سلامتی شما را کاهش دهد یا سلامت جسمی شما را بهبود بخشد. در صورت کاهش وزن ممکن است خطر ابتلا به بیماری در شما کاهش یافته و یا حتی مصرف برخی از داروها را متوقف کنید. و داشتن این اطلاعات مهم ممکن است به شما کمک کند تا زمانی که کاهش وزن چالش برانگیز است، انگیزه خود را حفظ کنید.

کاهش وزن بعد از 40 سال
کاهش وزن بعد از 40 سال – کاهش وزن زنان

یائسگی را عیب ندانید

آیا تغییرات یائسگی بر وزن شما تأثیر دارد؟ بسیاری از زنان قبل، در حین و حتی گاهی حتی مدتها بعد از یائسگی با کاهش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند. افزایش وزن در این زمان ممکن است مربوط به تغییرات هورمون‌های شما باشد. اما این همچنین زمانی است که بسیاری از خانم‌ها تغییراتی در برنامه روزانه خود ایجاد می‌کنند که ممکن است بر وزن آنها تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، پس از خروج بچه‌ها از خانه، برخی از زنان در طول روز به اندازه فعالیتهای بدنی غیر ورزشی مانند حمل مواد غذایی، برداشتن سبد لباسشویی و سایر کارهای خانه مشغول نیستند.

سبک زندگی خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید تغییر در عادت‌های روزمره تاثیری بر وزن شما ندارد. حتی می‌توانید میزان کالری مصرفی خود را در طول روز ارزیابی کرده و در زمان‌هایی که تمایل به کم تحرکی دارید فعالیت‌هایی را اضافه کنید. تغییرات ساده می تواند تفاوت زیادی در سوخت و ساز بدن ایجاد کند.

اعتماد به نفس و کاهش وزن بیش از 40 سال

اگر می خواهید بدن خود را در 40 سالگی تغییر شکل دهید یا وزن کم کنید، اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. مراقبت از جسمی که از آن قدردانی می‌کنید و آن را دوست دارید می‌تواند راحت‌تر باشد تا جسمی که به اعتقاد شما ذاتاً معیوب است.

خودکارآمدی (اعتقاد به توانایی در رسیدن به اهداف) نیز یکی از عناصر مهم در کاهش وزن است. به این فکر کنید که چگونه تجربه زندگی شما و چالش‌هایی که بر آن غلبه کرده‌اید می‌توانند به شما کمک کنند تا در طول کاهش وزن قویتر شوید.

هدف گذاری را نادیده نگیرید

اهداف هوشمندانه برای کاهش وزن در افراد بالای چهل سال

هدف شما برای کاهش وزن، مسیر کاهش وزن شما را هدایت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در شرایط ناخوشایند در مسیر خود بمانید.

به اندازه کافی بخوابید

لاغر شدن در شرایطی که به درستی استراحت نمی‌کنید بسیار سخت است. در هنگام خستگی کمتر ورزش می‌کنیم و فعال می‌مانیم. بنابراین انجام تغییرات کوچک برای بهبود خواب شبانه مهم است.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

اهداف هوشمندانه، خواب بهتر، برقراری ارتباط با ارائه دهنده خدمات بهداشتی و برنامه ورزشی همه به کاهش شما را در 40 سالگی کمک می‌کنند، اما آنچه می‌خورید بیشترین تأثیر را خواهد داشت. این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید غذاهایی را که دوست دارید بخورید. اما ممکن است لازم باشد برخی تغییرات را در رژیم غذایی‌تان اعمال کنید.

بهترین رژیم برای زنان بالای 40 سال

شما برای سلامت طولانی مدت، رفاه، کاهش وزن و حفظ وزن به یک برنامه غذایی مشخص نیاز دارید.

هیچ برنامه غذایی واحدی وجود ندارد که برای همه مفید باشد.

سبک غذایی فعلی خود را ارزیابی کنید، به تاریخچه رژیم گذشته خود فکر کنید و رژیم غذایی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید.

دسترسی به منبع : Weight Loss for Women Over 40

بیشتر بخوانید : چرا لاغر نمی شوم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا