پزشکی و سلامت

چرا لاغر نمی شوم؟

همه دلایل لاغر نشدن

چرا لاغر نمی شوم؟ این سوالی است که شاید خیلی ها از خود بپرسند. شما گاهی سخت تلاش می کنید، اما لاغر نمی شوید. این گاهی به طبیعت انسانی برمی گردد. اما تسلیم نشوید پرچم سفید را بالا نبرید و  رژیم خود را کنار نگذارید.

آیا دلیل این است که من صبحانه نمی خورم؟

این می تواند یکی از دلیل دلایل باشد. وقتی از اولین وعده غذایی روز استفاده نمی کنید، می تواند علیه شما کار کند. به احتمال زیاد بعداً گرسنه خواهید شد بنابراین ممکن است هنگام ناهار بیش از حد زیاده روی کنید.

سعی کنید سر ساعت از خواب بیدار شوید. یک صبحانه پر از پروتئین با فیبر، به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تری کنید. پنیر را با میوه، تخم مرغ با نان تست گندم کامل یا ماست یونانی با موز امتحان کنید.

آیا خیلی نزدیک به زمان خواب غذا می خورم؟

یک وعده غذایی در اواخر شب می تواند برای برنامه کاهش وزن شما مشکل ایجاد کند. این ممکن است باعث افزایش دمای بدن، قند خون و انسولین شود و همین باعث می شود چربی سوزی شما  سخت شود. سعی کنید حداقل 3 ساعت قبل از رفتن به خواب شام میل کنید.

بعد از صرف شام مراقب میان وعده خود باشید. شما هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه، کالری بیشتری از آنچه متوجه می شوید دریافت می کنید. همچنین ممکن است وسوسه شوید که غذاهای ناسالم مانند بستنی یا چیپس سیب زمینی بخورید.

چرا لاغر نمی شوم؟
چرا لاغر نمی شوم؟

استرس  

استرس ممکن است باعث چاقی بشود. استرس می تواند شما را به غذاهای پر کالری و چرب برساند. بدن شما در هنگام استرس تمایل به ذخیره چربی بیشتری دارد.برای کاهش استرس ، ورزش یا مراقبه را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: زنگ خطری به نام استرس

آیا چاقی به دلیل جنسیت من است؟

جنسیت می تواند در نحوه کاهش وزن تفاوت ایجاد کند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که کاهش سریع وزن برای آقایان راحت تر است. اما زنان با تلاش های طولانی مدت؛ موفقیت بیشتری دارند.

جایی که وزن کم می کنید نیز می تواند متفاوت باشد. آقایان ابتدا چربی شکم خود را از دست می دهند، اما آب کردن آن ناحیه می تواند برای خانم ها سخت تر باشد.

آیا من کالری کمتری نسبت به افراد دیگر می سوزانم؟

احتمالاً سرعت سوخت کالری به متابولیسم شما بستگی دارد و واکنشهای شیمیایی بدن شما را حفظ می کند.

اگر متابولیسم کندی دارید، ممکن است ژنهای شما مقصر باشند. یا ممکن است شما به اندازه کافی توده عضلانی نداشته باشید. افراد دارای بدن لاغر و عضلانی نسبت به افرادی که درصد بیشتری از چربی بدن دارند کالری بیشتری می سوزانند.

بیشتر بخوانید: ۶ ترفند برای آب کردن “چربی‌های شکم

ترجمه از یاهولایف استایل /ا لهام شهیدان

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا