دسته بندی نشده

مشکلات چشمی در کودکان مبتلا به کرونا

بینایی تحت تأثیر کرونا

مشکلات چشمی در کودکان مبتلا به کرونا. یک مطالعه در بیمارستان کودکان ووهان در چین نشان داد که کرونا در هر 5 کودک مبتلا به کرونا ویروس در یک نفر علائم چشم ایجاد می‌کند.

این مطالعه نشان می‌دهد که یک‌ پنجم از کودکان مبتلا به کرونا ویروس ممکن است علائم چشمی داشته باشند که ممکن است به‌عنوان یک نشانه coronavirus جدید ظاهر شود.

علائم اصلی عفونت کرونا

علائم اصلی این عفونت تب، سرفه یا از بین رفتن طعم و بو در فرد مبتلا است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید از اسهال تا تغییر رنگ انگشتان پا می‌تواند نشان‌ دهنده عفونت کرونا باشد.

کارشناسان و عموم مردم به‌طور یکسان سؤال کرده‌اند که آیا ممکن است بینایی بعد از دومینیک کامی نگز، دید بینایی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد یا خیر .

بینایی تحت تأثیر کرونا
بینایی تحت تأثیر کرونا

بینایی تحت تأثیر عفونت کرونا

کامی نگز، مشاور ارشد بوریس جانسون كه همسرش با علائم كرونا  ویروس روبرو بود، متوجه شد که بینایی همسرش تحت تأثیر عفونت کرونا ویروس بوده است.

کارشناسان در آن زمان قانع نشده بودند، با این‌ حال، یک مطالعه نشان می‌دهد که کرونا ویروس ممکن است بینایی کودکان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

پس از تحلیل وضعیت 216 کودک بستری در بیمارستان کودکان ووهان در چین با این عفونت، پزشکان در بیش از یک نفر از هر 5 نفر (22.7٪) ابتلا به ورم ملتحمه یا “مالش چشم” را تجربه کردند.

پزشكان كودكان را با ميانگين سني هفت سال بررسی كردند كه بين 26 ژانویه تا 18 مارس در بيمارستان مبتلا به کرونا ویروس بستری بودند.

در میان کسانی که علائم را نشان می‌دهند، بیش از یک‌ سوم دچار تب (5/37٪) یا سرفه (36.6٪) شدند.

شاید جای تعجب داشته باشد که 49 نفر از کودکان نیز (7/22٪) علائم مختلف چشم را نشان دادند که اولین نشانه عفونت در نه بیمار بود.

از 49 کودک، بیش از نیمی (1/55٪) تخلیه ملتحمه را تجربه کرده‌اند که می‌تواند شامل ترشحات مخاط سفید یا چرک زرد یا سبز باشد.

ملتحمه التهاب یا عفونت غشای شفاف است که قسمت سفید لبه چشم را می‌پوشاند.

مالش چشم بیش از یک‌سوم (8/38٪) را تحت تأثیر قرارداد، درحالی‌که یک نفر از 10 نفر (2/10٪) دچار احتقان ملتحمه بودند که به‌ طور کلی احساس ناراحتی یا تولید چرکی که به مژه‌ها می‌چسبد، همراه بود.

زندگی سالم ( مجله پزشکی و پیراپزشکی )

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا