جهان

راه حلی جهانی برای درمان خطرناک‌ترین “حساسیت غذایی”

تغذیه زناندانشمندان یک درمان منحصر به فرد و استثنایی برای درمان افرادی که به یک نوع ماده غذایی حساسیت دارند و این حساسیت به نوعی آن‌ها را دچار معلولیت کرده به تازگی پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان سرانجام یک راه حل برای مبارزه با مشکل حساسیت به بادام زمینی در کودکان پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، حساسیت به بادام زمینی در برخی از کودکان وجود دارد و سبب شوك‌ آنافيلاكتيك‌ در آن‌ها می‌شود که حتی می‌تواند سبب خطر مرگ شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، حساسیت به بادام زمینی دارای نسبت ۱ به ۵۰ در کودکان است و باید به دقت مورد توجه والدین و پزشکان متخصص قرار گیرد.

دانشمندان در جدید‌ترین پژوهش یک نوع تست پوستی ابداع کرده‌اند که با انجام آن سریعا می‌توان حساسیت فرد به بادام زمینی را شتخیص داد.

در جدید‌ترین روش درمانی کودک مبتلا به حساسیت به بادام زمینی تحت نظر پزشک از دزهای کم خوردن بادام زمینی در روز آغاز می‌کند تا به تدریج به دزهای بالا‌تر و مثلا خوردن ۵ دانه کامل بادام زمینی و یا بیشتر در روز برسد و مشکلش کمتر شود و یا در اقدامی مشابه پزشکان پودر بادام زمینی را در غذای کودک مخلوط کرده بدن او را نسبت به این ماده غذایی تقویت می‌کنند. پزشکان امیدوار به کمک به بیماران مبتلا به حساسیت از طریق این شیوه‌ها هستند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا