دانستنی هاسلامت و تندرستی

با خیال راحت شکلات بخورید

خبر خوب برای طرفداران شکلات

با خیال راحت شکلات بخورید

دانشمندان روشی برای سالم تر کردن و درمان شیرینی زیاد از حد شکلات کشف کرده اند. شکلات تیره مدت هاست که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی اش، مورد استقبال قرار گرفته است، با این حال، همه نمی توانند با طعم تلخ آن کنار بیایند.

جلوگیری از بیماری قلبی با شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ بیش از یک بار در هفته از بیماری قلبی جلوگیری می کند. تیمی از انجمن شیمیایی آمریکا (ACS) دریافتند که افزودن پوست بادام زمینی پودر شده به شکلات شیری ​​می تواند دلهره افراد را نسبت به آنتی اکسیدانی بودن آن نسبت به انواع تیره شکلات برطرف کند، بدون اینکه باعث به خطر افتادن عطر و طعم خامه ای یا بافت سبک آن شود.

بیشتر بخوانید : فواید شکلات تلخ

تیمی از آزمایش کنندگان شکلات شیری طعم داده شده PJD شکلات شیری ​​غنی شده با پوست بادام زمینی را به شکلات های معروف فروشگاهی ترجیح می دهند.

بادام زمینی های پودر شده خام که به شکل قلب حالت می گیرند قلب سالم را بر روی کاغذ شکلات به شما هدیه می دهند.

با خیال راحت شکلات بخورید
با خیال راحت شکلات بخورید

دکتر لیزا دین، ​​نویسنده اصلی این پژوهش گفت

ایده این پروژه با آزمایش انواع مختلفی از مواد دور ریختنی کشاورزی، به خصوص پوست بادام زمینی آغاز شد.

هدف اولیه استخراج فنولیک ها (طبقه ای از مواد شیمیایی با خاصیت آنتی اکسیدانی) از پوست و یافتن راهی برای ترکیب آنها با مواد غذایی بود.

هنگامی که در کارخانه بادام زمینی ها را برای تهیه کره گردو یا شیرینی پزی برشته می کنند، پوست قرمز آنها دور ریخته می شود و سالانه به هزاران تن زباله منجر می شود. اگرچه ممکن است درنگاه اول ممکن است این پوست جذابیتی نداشته باشد اما پوست بادام زمینی از 15٪ ترکیبات مفید برای ساخت شکلات تشکیل شده است.

دانشمندان پوست بادام زمینی را درون یک پودر قرار می دهند.باقی مانده لیگنین و سلولز هر دو ماده دیواره های سلول های گیاهی که باعث خسارت به خوراک حیوانات می شود را دور می ریزند.

دانشمندان همچنین فقط روی پوست بادام زمینی تمرکز نکردند بلکه فنل ها را نیز از محل قهوه و برگه های چای استخراج کردند. پودر حاصل سپس با مالتودكسترین با یک ماده افزودنی غذایی رایج ترکیب شد تا سهولت بیشتری در ترکیب شدن در شکلات شیر ​​فراهم شود و با لذت آن را میل کنید.

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا