دانستنی ها

از مدیتیشن تا تغذیه سالم در سبک زندگی سالم

فکر می کنید شما یک شیوه زندگی سالم ( healthy life ) را هدایت می کنید؟ گذشته از اینکه گاهی اوقات مسیر سلامتی را متوقف می کنیم، اکثر ما فکر می کنیم برای حفظ سلامتی خود با سلامتی یا حداقل عادت های غذایی و فعالیت های بدنی هر زمان که بتوانیم متناسب با آن باشیم می توانیم شروع کنیم.

طبق یک مطالعه جدید، بزرگسالان کمی هستند که معیارهای یک سبک زندگی سالم را رعایت می کنند.

این مطالعه، که در بایگانی طب داخلی منتشر شد، نشان داد که تنها 3٪ از بزرگسالان آمریکایی نمره کاملی در مورد آنچه نویسندگان می گویند چهار معیار اساسی برای زندگی سالم یا ( healthy life ) است می گیرند و فقط 8/13٪ نفر سه معیار را رعایت کردند. 34.2٪ نفر فقط دو معیار را رعایت کردند. زنان کمی بهتر از آقایان گلزنی کردند.

از مدیتیشن تا تغذیه سالم

چهار کلید محققان :

در هفته چند بار ورزش می کنید؟

رفتارهای ورزشی نباید برای شما بیگانه باشد، زیرا همه جز یک بخش جدایی ناپذیر از کلینیک کاهش وزن هستند. اعداد 2 تا 4 پایه و اساس برنامه WLC هستند، عادت هایی که بطور مداوم در مورد آنها بحث می کنیم ، در مورد آنها می نویسیم و توصیه می کنیم.

آیا سیگار می کشید؟

آیا شما قادر به حفظ وزن سالم هستید (BMI بین 18-25) یا با موفقیت وزن خود را کاهش می دهید؟

آیا روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات می خورید؟

همه می دانند که سیگار کشیدن برای سلامتی شما بد است. اگر شما یکی از افراد خوش شانس هستید که هرگز به نیکوتین اعتیاد پیدا نکردید ، خود را به پشت تان بزنید. افراد سیگاری، امیدوارم که شما با جدیت در تلاش باشید تا عادت خود را رعایت کنید. دست کم گرفتن اهمیت زندگی بدون دود برای سلامتی شما و همچنین به خاطر اطرافیان غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: سبک زندگی سالم ( healthy life )

لیست رفتارهای سالم

در حالی که این چهار عادت برای زندگی سالم بدون شک مهم است ، ممکن است برخی استدلال کنند که عوامل بیشتری باید مورد توجه قرار گیرد. در لیست شما چه خواهد بود؟

فقط برای تفریح، من یک لیست 10 نفره برتر رفتارهای سالم (فراتر از چهار مبانی) که به سلامتی و رضایت از سبک زندگی فرد کمک می کند ، آماده کرده ام.

روزانه مسواک بزنید تا با نخ دندان، لثه ای سالم و عاری از بیماری داشته باشد.

یک شب در هفته استراحت کنید

افراد خوش استراحت نه تنها با استرس بهتر مقابله می کنند بلکه ممکن است کنترل بهتری بر اشتهای خود داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می تواند “هورمونهای گرسنگی” ما را از حالت تعادل خارج کند و احتمالاً باعث پرخوری شود.

از وعده های غذایی منظم خانوادگی لذت ببرید

این به والدین شما اجازه می دهد تا به عنوان الگوهای با نقش خوب، بتوانند غذای مغذی ترویج کرده و زمینه را برای مکالمات پر جنب و جوش فراهم کنند. اتصال به خانواده و یا دوستان جنبه قدرتمند یک زندگی سالم است.

چندین بار در روز لبخند بزنید و بخندید

این به شما کمک می کند تا با موقعیت هایی روبرو شوید که در غیر این صورت شما را دیوانه می کنند. کمیک ها را بخوانید، یک کمدی تماشا کنید، یا شوخی کنید تا آن احساسات شاد را به وجود بیاورید.

مدیتیشن کنید، دعا کنید، یا در غیر این صورت حداقل 10-20 دقیقه در روز آرامش پیدا کنید. تعمق برای روح شما مفید است، به شما در مقابله با خواسته های زندگی روزمره کمک می کند و حتی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

یک پیمومتر بگیرید و بگذارید انگیزه شما را برای پیاده روی فراهم کند. فراموش نکنید که چند دقیقه فعالیت لازم دارید. فقط هر کاری را می توانید انجام دهید تا قدم های بیشتری را در روز خود جا دهید. مهم نیست که چطور آن را بدست آورید، فعالیت بدنی می تواند به خنثی کردن استرس، سوزاندن کالری و تقویت عزت نفس کمک کند.

راست بایستید اگر قد بلند هستید و عضلات شکمی را محکم می کنید، 5 پوند سبک تر به نظر خواهید رسید. هر وقت پیاده روی می کنید، “بلند و محکم” بایستید تا از حرکت حداکثر استفاده را ببرید.

یوگا را امتحان کنید

این نکات به افزایش قدرت و انعطاف پذیری و بهبود تعادل کمک می کند. این مناطق به ویژه برای افراد مسن بسیار مهم است و هم زن و مرد می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

پروتئین را تقویت کنید

این ماده مغذی بخشی اساسی از برنامه غذایی شماست و می تواند از 10٪ تا 35٪ از کل کالری شما را در هر جایی تشکیل دهد. پروتئین مدت طولانی در شکم شما دوام می آورد. آن را با غذاهای پر فیبر ترکیب کنید و به مقدار کمتری کالری احساس کنید. از بخش های کمی آجیل، لبنیات کم چرب، لوبیا، گوشت بدون چربی، مرغ یا ماهی لذت ببرید.

در آخر، نگرش مثبت داشته باشید

تمام تلاش خود را بکنید تا به زندگی نگاه کنید که انگار “لیوان نیمه پر است”. شما باید به خودتان ایمان داشته باشید، سیستم های پشتیبانی خوبی داشته باشید و با موفقیت مثبت فکر کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا