چرا و چگونه

آخر هفته های  خود را بی نظیر بگذرانیم

چگونه از آخر هفته های خود لذت ببریم

ما می توانیم آخر هفته های خود را بی نظیر بگذرانیم و از صلح و آرامش آخر هفته لذت ببریم. آخر هفته باید شامل لیست کارها  و وظایف انجام شده و نشده ما در طول هفته باشد.

یک روانشناس به نام نول می گوید: از آنجا که من در دوره کرونا در خانه خانواده ام را قرنطینه کرده ام، با مادرم سریال تماشا می کنم و گاهی اوقات با خواهرم یک پروژه پخت و پزجذاب انجام می دهم.

او تلاش می کند آخر هفته های خود را از روزهای هفته کاری خود متمایز کند اما انجام این کار سخت است زیرا وی برای کمک به جلوگیری از استرس در کار در هفته، در تلاش است تا از روزهای مرخصی خود به عنوان زمان تنظیم مجدد زندگی استفاده کند.

او می گوید: من معمولاً صبح های تعطیل احساس می کنم زندگی ام با طراوت و انرژی کمی بیشتری آغاز شده است. بنابراین سعی می کنم از این انرژی برای تهیه یک صبحانه لذیذ و جذاب برای خانواده خود استفاده کنم یا یک منبع دیگر خلاقیت پیدا کنم.

نول می گوید: “من خوشحال خواهم شد كه تجارب اجتماعی طول هفته را در آخر هفته رها كنم و بیشتر اوقات آخر هفته را به کارهای روتین هفته بگویم” نه “.

“من فهمیدم که استفاده از آخر هفته ها برای شارژ مجدد برای من چقدر مهم است و نمی خواهم با ادامه تعهدات اجتماعی به استرس در آخرهفته نیز ادامه دهم.”

افراد موفق می دانند که زمان فراغت چقدر ارزشمند است. شما نباید زمان را هدر دهید و در نتیجه تعطیلات آخر هفته را برای دیدن تلویزیون، لم دادن، ک کردن پست الکترونیکی و کارهای روزمره از دست خواهید داد.

اگر هفته کاری شلوغ ندارید، تعطیلات آخر هفته شما زیاد مهم نیست. اما اگر از ساعت 8 صبح تا 8 شب هر روز کار می کنید، قطعا تعطیلات برایتان مفید خواهد بود.

سلامت روان

در بیشتر موارد، سلامت روانی ما در طول هفته به همریخته است. بودن در خانه با خانواده به ما این امکان را داده است تا احساس امنیت، آرامش و کنترل محیط داشته باشم.

قرنطینه بیش از هر چیز باعث می شود تا ما  از سلامت روانی خود و این که در هر لحظه چه احساسی داریم، آگاه باشیم. وقتی احساس کمبود و اضطراب می کنیم، باید آن را بشناسیم و با آن احساسات کنار بیاییم

به بهداشت روان خود برسید

نوول می گوید: من دائماً سعی می کنم انتظاراتم را تنظیم کنم. اگر بعد از ظهر روز تعطیل است و من هنوز مواد غذا نخورده ام به خودم می گویم اشکالی ندارد، تنظیم مجدد بقیه روز را آغاز می کنم.

من همچنین سعی می کنم به ندای بدنم گوش دهم. اگر احساس می کنم بی تحرکم و قادر به انجام کاری در روزهای تعطیل نیستم، می فهمم که بدن من احتمالاً به من می گوید استراحت کنم وبنابراین به ندای درونم گوش می دهم.

شیوه مقابله با استرس آخر هفته

باید سعی کنیم با چیزی که باعث استرس ما می شود مقابله کنیم. اگر یک هفته کاری شلوغ در آینده داریم، سعی کنیم لیستی از موارد را در دستور کار خود قرار دهم. و همین که  این لیست را باید شناسایی و تهیه کنیم، باعث می شود کمتر در ذهن خود احساس وحشت و پراکندگی بکنیم.

شبها می توانیم برای تمدد اعصاب وقت خود را به رسیدگی از پوست خود بگذرانیم و سعی کنیم هر قدمی از شستن صورت گرفته تا مرطوب کردن آن را انجام دهیم. در حالت عجله به رختخواب نرویم زیرا وضعیت روحی  ما را برای بقیه هفته نا مرتب می کند.

ورزش کنید :

هر کسی باید ورزش کند، و اگر شما نمی توانید 4-5 روز در طی هفته ورزش کنید، حداقل باید در اواخر هفته فعال باشید. این بهترین فرصت برای روشن کردن ذهن و خلق ایده های جدید است.

مسافرت :

دور شدن در تعطیلات آخر هفته فرصتی عالی برای استراحت پس از یک هفته سخت کاری است.

دور بودن از فضای مجازی :

موفق ترین افراد برای مدت زمانی چک کردن پست الکترونیکی واینستاگرام شان اجتناب می کنند. نمی گوییم این کار را در تمام طول هفته بکار ببرید، اما حتی  یک پیاده روی بدون تلفن می تواند احساس رهایی به شما بدهد.

باغبانی :

اکثر مردم از باغبانی در آخر هفته  لذت می برند. بعضی ها دوست دارند که تعطیلات آخر هفته خود را به باغبانی برای ارضای حس خلاقیت خود سپری کنند و زندگی آنها باعث می شود زندگی خود را با طراوت نگه دارند به گونه ای که روحتان هم تغذیه شود.

تفکر و شکرگذاری :

افراد واقعا موفق در تعطیلات آخر هفته وقت می گذارند تا از آنچه دارند تشکر کنند و درباره شادی و دستاوردهای خود فکر می کنند. تعطیلات آخر هفته فرصتی عالی برای تامل و درون گرا بودن در مورد مسایل زندگی است.

مدیتیشن :

کلاس های مدیتیشن یک رویکرد برای ایجاد بینش بهتر و آرامش ذهنی است. مدیتیشن باعث می شود خود را برای موفقیت در این دنیا وزندگی سخت مجهز کنیم.

بیشتر بخوانید : اثرات روانی مدیتیشن

راون ایشاک –  ترجمه از یاهولایف

الهام شهیدان – گروه مترجمین زندگی سالم

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا