روانشناسی

گفتگو با فردی که در معرض خودکشی است

سالانه 6000 نفر توسط خودکشی می‌میرند

پیشگیری از خودکشی

تقریباً سالانه 6000 نفر توسط خودکشی می‌میرند. این‌ یک مسئله مهم در بهداشت عمومی است. یكی از راه های مهم پیشگیری از خودكشی این است كه به افراد كمك كنیم كه بتوانند در مورد احساس خودكشی خود صحبت كنند. برای بسیاری این می‌تواند نخستین قدم برای بهبودی باشد.

فکر می‌کنیم بسیار مهم است که افراد اگر نگران شخص دیگری هستند، از مکالمه شروع کنند. ما می‌دانیم که مردم می‌توانند نسبت به این موضوع احساس نگرانی کنند؛ چون غالباً مطمئن نیستند که چگونه فرد را پشیمان کنند اما این سخت ‌تر از آن است که فکر می‌کنید.

این به معنای نوشتن یک فیلم‌ نامه خیالی یا تبدیل‌ شدن به یک مشاور در طول شبانه‌ روز نیست. هیچ راهی صحیح یا غلط برای نزدیک شدن به این موضوع وجود ندارد. این مسئله ای نیست که بتوانید مشکلاتی را که دیگران با آن روبرو هستند، برطرف کنید.

این فقط به این صورت است که به کسی اطلاع دهید که متوجه شدید ممکن است اوقات سختی را پشت سر بگذارد و اگر بخواهد صحبت کند در آنجا هستید. این تأیید و پشتیبانی می‌تواند برای کسی که به‌تنهایی تلاش کرده است، کمک بزرگی باشد.

سلامت روان و پیشگیری از خودکشی

ما باید به نقطه‌ای برسیم که سلامت روان یک مبحث مکرر مکالمه در خانه، محل کار یا هر جایی باشد که ممکن است فرصتی برای حضور در اختیار شما قرار بگیرد تا به یکدیگر برسد و چگونگی انجام کار را بررسی کنید. صحبت کردن بسیار سودمند است.

به اشتراک گذاشتن آنچه در حال گذر از آن هستیم می‌تواند به مردم کمک کند تا دیدگاه‌های مختلفی را در مورد چیزها مشاهده کنند که مخصوصاً برای کسانی که ممکن است به یک نقطه احساس ناامیدی از وضعیت خود رسیده باشند بسیار مهم باشد.

صحبت کردن به افراد کمک می‌کند تا راهی راببینند و این مکالمات می‌تواند به‌عنوان اصلی برای کسانی که ممکن است نتوانند از دیگران کمک بخواهند کمک‌کننده باشد.

از طرف دیگر، بحث‌های عمومی غیرمسئولانه چیزی جز آزار قلب یه همراه ندارد. درحالی‌که این‌یک موضوع دشوار است، همه ما می‌توانیم نقش بسزایی در افزایش درک عمومی از خودکشی و حمایت از بحث های مفید داشته باشیم زیرا درنهایت، صحبت کردن می‌تواند جان افراد را نجات دهد.

خط تلفن 123 و برنامه های اورژانس اجتماعی

متاسفانه مردم اطلاعات زیادی در مورد خط تلفن 123 و برنامه های اورژانس اجتماعی برای خودکشی ندارند و کمتر برای کمک گرفتن در خصوص خودکشی با ما تماس برقرار می کنند. می‌توانید با شماره تلفن‌های مرتبط با خودکشی تماس بگیرید. این خط تلفن به‌ صورت شبانه‌ روزی و هرروز سال 24 ساعت آزاد است.

مجله زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا