دانستنی هاکرونا

ماسک پارچه ای را در چه دمایی بشوییم؟

دمای مناسب شستشوی ماسک پارچه ای

دانشمندان تأکید می کنند که برای جلوگیری از ویروس کرونا ، هر روز ماسک صورت پارچه ای خود را در دمای 60 درجه سانتیگراد بشویید.

ماسک در تمام دنیا برای مردم در فضاهای عمومی و به خصوص بسته اعمال می شود و این روزها حتی ورود به بسیاری از مکان ها بدون ماسک ممنوع است.

دانشمندان تأكید كرده اند كه پوشش های پارچه ای صورت باید هر روز شسته شود تا به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک کنند.

در سراسر انگلستان ، پوشیدن تجهیزات محافظت شخصی در فضاهای عمومی ، از جمله قطارها ، مغازه ها و سینماها اعمال می شود.

شستشوی ماسک را همانند استفاده از آن عادت روزمره خود کنید

گرچه ممکن است “پوشاندن صورت” عادت جدید ما باشد ، اما گزینه های قابل استفاده مجدد از آن می تواند گاهی باعث شود مردم ماسک موقت را برای چند روز بدون شستشو ، بپوشند.

دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی تحقیقی را در سال 2015 انجام دادند که در آن چگونگی جلوگیری از پوشش صورت پارچه ای از عفونت های ویروسی تنفسی در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی بررسی شده است.

در حالی که ویروس کرونا به طور خاص در آن زمان مورد مطالعه قرار نگرفت ،اما نتایج نشان داد کسانی که ماسک های خود را هر روز می شستند کمتر از دو برابر  از کارگرانی که از لباس های شسته شده در بیمارستان استفاده می کنند به ویروس سرماخوردگی مبتلا می شوند.

دمای مناسب شستشوی ماسک پارچه ای
دمای مناسب شستشوی ماسک پارچه ای

60 درجه سانتیگراد

در میان شیوع ویروس کرونا ، دانشمندان تأکید کرده اند که مردم باید احتیاط را رعایت کنند و شستشو در دمای شصت درجه  روزانه برای پوشش صورت  برای ایمنی ضروری است .

در طول بیماری همه گیر ، از مردم خواسته می شود که از پوشش صورت  استفاده کنند ، زیرا به طور کلی راحت تر از ماسک های پزشکی است ، که به صورت می چسبند .

پروفسور Raina MacIntyre ، سرپرست و نویسنده این تحقیق ، گفت:  هر دو ماسک پارچه ای و ماسک های جراحی باید پس از استفاده” آلوده “تلقی شوند.بر خلاف ماسک های جراحی ، که پس از استفاده دور ریخته می شود ، ماسک های پارچه ای دوباره استفاده می شوند.

اگرچه استفاده از یک ماسک برای چندین روز متوالی و یا شستن سریع دست یا پاک کردن آن راحت تر است ، اما تحقیقات  نشان می دهد این خطر آلودگی را افزایش می دهد.

الکساندرا تامپسون

دانستنی های زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا