معرفی کتاب

خلاصه رمان پر اثر شارلوت مری ماتیسن

رمان پر نوشته مری ماتیسن

کتاب با حضور راجر دالتون در منزل دوست قدیمی و نویسنده‌اش آغاز می‌شود. راجر وجدان خود را از هر خلاف و جنایتی مبرا می‌داند و داستان محکومیتش به سه سال زندان به دلیل اختلاس را در اختیار دوست خود قرار می‌دهد تا از آن کتابی بسازد.

پر از این پس دست‌نوشته‌های ساده و گاهی بسیار ساده‌ی راجر است که علی‌رغم آن کاریزمای عجیبی که دارد خواننده را با خود همراه می‌کند.

راجر دالتون، متاهل و کارمند شرکت بیمه است که شغلش او را به منزل زنی جوان اما بیوه، برای روشن شدن پرونده‌ی مرگ مشکوک متوفی می‌کشاند.

راجر به سرعت شیفته‌ی ماویس می‌شود، کلیشه‌ی بی‌توجهی‌های همسر و زندگی سرد و بی‌روح خانوادگی دلیل خیانت با وجدان آسوده‌ی راجر است و ارتباط پنهانی این دو لحظاتی بسیار لطیف و عاشقانه می‌سازد.

زمان اما راجر را در آزمونی بزرگ قرار می‌دهد، او اگرچه بسیار از آینده و ازدست دادن معشوقش هراس دارد اما پلکان جاه‌طلبی دیروز که ماویس اکنون آن را انکار می‌کند می‌شود.

عشق از ماویس زنی قانع به داشتن مرد ساخته اما راجر پشتیبانی از او را حق خود و ادامه‌ی زندگی محقر را با وجود استعداد بی‌نظیرغارت زن می‌داند.

اختلاس راجر و سه سال زندگی در زندان با آموزش و رشد ماویس هم‌زمان می‌شود و سال‌های دوری، بینشان فاصله می‌اندازد.

پر معروف‌ترین اثر شارلوت مری ماتیسن، اگرچه در ادبیات داستانی انگلیس هرگز جدی گرفته نشد اما در ایران نامی مشهور و کتابی پرفروش است، بسیاری از اهالی مطالعه، روزهای خیالبافی نوجوانی را با عشق رویایی راجر و ماویس گذرانده‌اند.

فداکاری وازخودگذشتگی مرد، نهایت آرزوی هر دختر جوان و وفاداری زن، ایده‌آل هر مرد جوان عاشق‌پیشه‌ای است.

هرچند ماتیسن هنرمندانه سادگی نثر خود را برعهده‌ی نامه‌نگاری‌های دوست خود می‌گذارد اما کتاب در نهایت هرگز فراتر از سرگرمی نمی‌رود و برای مخاطب خاص دلچسب نمی‌شود.

پر اگرچه در دسته‌بندی‌ها جزء ادبیات عامه‌پسند انگلیسی قرار می‌گیرد و یک اثر رمانتیک همه‌گیر است اما مخاطب را به سنجش عیار عشقی که مدعی آن است دعوت می‌کند! اگر عشق به زندگی شما وارد شود حاضر هستید به‌ازای آن این اندازه فداکاری و ازخودگذشتگی نشان دهید؟

دانلود رایگان رمان پر اثر شارلوت مری ماتیسن

نویسنده : ریحانه نعمتی

کتاب‌های پیشنهادی به‌همراه فایل دانلود رایگان:

داستان کتاب سیذارتا هرمان هسه + دانلود کتاب

معرفی کتاب فوق العاده عقاید یک دلقک + دانلود کتاب

کتاب استخوان‌های دوست‌داشتنی از آلیس سبالد + دانلود کتاب

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا