دانستنی هاسلامت و تندرستی

با موج دوم کرونا چه کنیم؟

زندگی در موج دوم کرونا

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد از 4 ژوئیه سینماها، موزه ها و گالری ها فقط معدودی از فضاهای عمومی انگلیس هستند که پذیرای مشتریان عزیز خواهند بود.

با این وجود شما مجبور به استفاده از بازرسی های ضد عفونی کننده دست و فاصله گذاری اجتماعی هستید.

در حالی که بسیاری از این “پروتکل های جدید” استقبال می کنند، برخی دیگر نگران هستند که رفع محدودیت ها ممکن است موج دوم کرونا آنها را به خطر بیاندازد، زیرا اقدامات احتیاطی از آنجا که ما با زندگی پس از قفل انطباق می دهیم از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد كه كرونا ویروس در چهار مورد از پنج مورد خفیف است.

رییس ارشد پزشکی انگلستان، پروفسور کریس ویتیتی تأکید کرده است که برنامه نخست وزیر برای برداشتن محدودیت ها به هیچ وجه “بدون خطر” نیست.

نامه سرگشاده پزشکان منتشر شده در BMJ همچنین هشدار می دهد، موج دوم خطر واقعی است.

دکتر سیمران دئو از زاوا انگلستان گفت: “گرچه فضاهای عمومی در حال بازگشایی هستند و به نظر می رسد زندگی کمی بیشتر به ” عادی ” باز می گردد، تهدید COVID-19 همچنان وجود دارد.”

“بنابراین هنوز هم اقدامات احتیاط آمیز برای محدود کردن گسترش کرونا و کمک به حفظ امنیت همه افراد بسیار مهم است.”

جوانان سالم به احتمال زیاد بیماری کرونا ویروس را  جدی نمی گرفتند، با این حال، آنها می توانند آن را به افراد آسیب پذیر یا سالخورده منتقل کنند که ممکن است عوارض ایجاد کنند.

دکتر دئو برنامه ریزی سفر برای رفتن از جاهای شلوغ به جاهای خاوت توصیه می کند، به خصوص اگر برای حمل و نقل عمومی به وسایل نقلیه عمومی وابسته باشید.وی گفت: “این به شما كمك می كند تا بین خود و افراد خارج از خانه خود فاصله مستقیمی برقرار كنید.”

ماسک صورت برای بیشتر وسایل نقلیه عمومی در انگلیس اجباری است. این موارد به طور فزاینده ای در جاهای دیگر توصیه می شوند پس از اینکه جانسون قانون فاصله گذاری اجتماعی دو متر (6 برابر) را به “یک متر ” کاهش داد

وی گفت: “بیشتر بخوانید :

دکتر دئو می گوید: “اگر در سینما علاقه مند به یک میان وعده هستید یا در حالی که خارج از خانه هستید، توصیه می کنم غذای خود را از خانه بیرون بیاورید، و مطمئن شوید که دستان خود را شستید یا قبل و بعد از آن از یک ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.”

“پاپ کورن یا شیرینی های خود را با هر کسی در خارج از خانه خود به اشتراک نگذارید. “شواهد نشان می دهد كه كورونا ویروس می تواند تا سه روز روی سطوح زنده بماند.

بنابراین غیر ممکن نیست که  شخصی قبل از مالیدن چشم، بینی یا دهان خود با یک ماده آلوده در تماس باشد ناخواسته خود را آلوده کند.

دکتر دئو می گوید: “وقتی عمومی هستید سعی کنید تا حد امکان از لمس سطوح مشترک استفاده نکنید.”

“از روش های پرداخت بدون تماس استفاده کنید که در آنجا می توانید یا از قبل بلیت آنلاین خریداری کنی. دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام پوشیدن آنها چهره یا تلفن خود را لمس نکنید.

“شما باید دستکش و ماسک صورت را در اسرع وقت پس از اتمام استفاده از آنها بنویسید.

“اگر نمی توانید سطل پیدا کنید ، یک کیف برای نگهداری دستکش و ماسک های صورت استفاده کنید و آنها را در خانه ریخته تا از شیوع COVID-19 جلوگیری کنید.”

آیا شما پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنید ؟ دیدگاه خود را با همراهان زندگی سالم به اشتراک بگذارید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا