پزشکی و سلامت

با کرونا رستوران برویم یا نه ؟

در رستوران غذا بخوریم یا نه ؟

اگرچه اکثر هتل و رستوران های جهان از اسفند به دلیل بیماری همه گیر کرونا، بسته شده اند، اما برخی از رستوران ها به تازگی دوباره شروع به فعالیت به صورت بیرون بر یا کاملا باز کرده اند. با این وجود در رستوران غذا بخوریم یا نه ؟ با مجله اینترنتی زندگی سالم همراه باشید.

تعداد زیادی از دولتها نیز در مناطق سفید به رستوران ها اجازه داده اند تا با حداقل ظرقیت باز شوند. اما واقعیت اینجاست که این بیماری همه گیر هنوز ادامه دارد و آیا رستوران ها برای غذا خوردن بی خطر هستند؟

بعضی ها می گویند بله. دیگران می گویند نه و موضوع کاملا سلیقه ای شده است.

در اینجا نحوه رستوران رفتن به صورت ایمن در هنگام شیوع کرونا ویروس در رستوران ها را توضیح می دهیم.

Shauna C. Zorich ، استاد گروه اپیدمیولوژی دانشگاه بوفالو می گوید:

” شما باید قبل از رفتن به رستوران به این موضوع فکر کنید که از امنیت جسمی برخوردار خواهید بود یا نه. شما باید در مورد این موضوع از دید اول کاملا به شکل احتمال خطرگرفتن کرونا فکر کنید.”

غذا خوردن در این وضعیت قطعا خطراتی را به همراه دارد. سوال این است که این خطر تا چقدر است. این امر در مورد هر فعالیتی و  به شدت در رستورانها صدق می کند. دکتر زوریچ می گوید:

” هنگامی که افراد در حال معاشرت با افراد دیگر هستند، در معرض خطراتی قرار می گیرند.

او می گوید اما راه هایی وجود دارد که شما می توانید خطری را که غذا خوردن در رستوران ها به همراه دارد کاهش دهید.  

زوریچ ادامه می دهد: شما می توانید فاصله خود را از سایر افراد در رستوران حفظ کنید، فقط با خانواده ای که در آن زندگی کرده اید، غذا بخورید و دستان خود را قبل و بعد از غذا بشویید.

حتما ضد عفونی کننده دست همراه داشته باشید و پس از لمس هر وسیله دست خود را ضدعفونی کنید. برای پرداخت پول و استفاده از کارتخوان دستکش همراه داشته باشید.

همچنین می توانید فقط در رستوران هایی که اقدامات احتیاطی از جمله کاهش ظرفیت اتاق غذاخوری و فاصله بین میزها را رعایت می کنند، غذا بخورید. سعی کید غذای گرم سفارش دهید و سالاد بخورید.

با همه این تفاسیر غذا خوردن در خارج می تواند کمابیش خطرهایی ایجاد کند. دکتر زوریچ می گوید: مکان های خاصی وجود دارد که می تواند ایمن باشد تا زمانی که اقدامات احتیاطی در آن اعمال شود، رستوران می تواند باز شود.

اگر در جامعه ای زندگی می کنید که وضعیت سفید است رستوران ها امن خواهد بود اما هرگز پا به رستوران هایی که شلوغ است پا نگذارید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا