پزشکی و سلامت

انتقال کرونا با صحبت و خنده

کرونا با صحبت کردن هم منتقل می‌شود

انتقال کرونا با صحبت و خنده

مطالعات نشان می‌دهد که صحبت کردن با صدای بلند می‌تواند بیش از 1000 قطره تنفسی ایجاد کند با این حال کارشناسان می گویند رعایت فاصله اجتماعی هنوز برای محافظت از انسان در برابر ویروس کرونا کافی است.

در این مطلب از زندگی سالم می خواهیم در خصوص راه انتقال کرونا با صحبت و خنده مطالبی را بیان کنیم.

براساس محاسبات، دانشمندان دریافتند كه قطرات ترشح شده از دهان می توانند از 8 تا 14 دقیقه پس از انتشار در هر نقطه از هوا بگردند.

COVID-19 به دلیل ویروس بسیار عفونی شهرت کسب کرده است و مطالعات جدید نشان می‌دهد از طریق صحبت کردن منتقل می‌شود.

این مطالعه، که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، داوطلبان را استخدام کرده و از آنها خواسته است که عبارت «سالم بمانید» را چندین بار در قسمت بسته جعبه مقوایی تکرار کنند.

در حالی که آنها این کار را انجام می دادند، محققان از فناوری نور لیزر برای ردیابی قطرات تنفسی تولید شده در حین صحبت شرکت کنندگان در مطالعه استفاده کردند.

هنگامی که آنها داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند،دریافتند که هنگام صحبت افراد حدود 2600 قطره در ثانیه ایجاد می‌شود و افراد بلندتر صحبت می کردند، قطرات بزرگتر و بیشتر تولید می شدند.

محققان به طور خاص افرادی را که COVID-19 داشتند آزمایش نکردند، اما یافته های خود را با تحقیقات قبلی در مورد قطرات تنفسی تولید شده توسط افرادی که با این ویروس در بیمارستان بستری شده اند، ترکیب کردند.

محققان با جمع‌آوری تمام این داده‌ها تخمین زدند که فردی که به COVID-19 آلوده است می‌تواند حداقل 1000 قطره تنفسی که حاوی ویروس باشد، تولید کند.

بر اساس محاسبات آن‌ها، قطرات می‌توانند از 8 تا 14 دقیقه پس از انتشار، در هر نقطه از هوا بگردند.

درحالی‌که این یافته‌ها وحشتناک به نظر می‌رسند، چیزی در مورد آنچه دانشمندان قبلاً در مورد COVID-19 می‌دانند، تغییر نمی‌کند، دکتر آیمش، متخصص بیماری‌های عفونی، دانشمند ارشد مرکز امنیت درمانی جان هاپکینز، به یاهو لایف می‌گوید:

مهم است که به یاد داشته باشید که کرونا ویروس از طریق قطرات انتقال‌یافته به زمین، که معمولاً در فاصله 6 متری از فرد آلوده قرار دارد، پخش می‌شود.

دکتر جاناتان پارسونز، متخصص قلب و عروق گفت: ما مدتی است كه می‌دانیم كه صحبت كردن و خندیدن باعث ایجاد قطرات می‌شود. برای صحبت و خندیدن، باید هوای ریه‌های خود را از طریق دهان خود بیرون بیاوریم. وقتی‌که سرفه و عطسه می‌کنیم، همین روند اتفاق می‌افتد.

الهام شهیدانگروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا