روانشناسی

مراقبت از خود در دوره کرونا

مراقبت از خود را در فهرست اولویت های خود قرار بدهید

با توجه به گستردگی کرونا در حال حاضر در جهان، ممکن است مراقبت از خود در فهرست اولویت های شما نباشد اما باید باشد.

جنیفر چاپل مارش، درمانگر سن دیگو می گوید: در زمان بحران، مراقبت از خود اولین روشی است که باعث می شود به زندگی خود ادامه دهید.

شاید شما از مراقبت از خود غفلت کرده اید، زیرا فکر می کنید وقتی بسیاری از افراد دیگر در تلاش هستند، روی خود تمرکز کنند در واقعیت، مراقبت از خود به شما کمک می کند تا حتی به افرادی که به شما نیاز دارند ، مشارکت کنید.

وی ادامه داد: تمرکز بر نیازهای شخصی هر گز خودخواهانه نیست در واقع ظرفیت ما برای مراقبت از دیگران را افزایش می دهد. مسافران هواپیما این را خوب می دانند: وقتی هواپیما در حال پایین آمدن است، قبل از نشستن هواپیما، ماسک اکسیژن را روی صورت خودتان قرار دهید تا به دیگران کمک کنید. این کاملاً مهم است. اگر این کار را نکنیم، ممکن است نتوانیم به کسی کمک کنیم.

ما در این مقاله از کارشناسان بهداشت و درمان خواسته ایم تا نکات مربوط به مراقبت از خود را که آسان و در دسترس است حتی در طول یک بیماری همه گیر جهانی به اشتراک بگذارند.

همین حالا لیستی از فعالیت هایی تهیه کنید که برای شما در زمان کرونا ترمیم کننده باشد.این می تواند پیاده روی در مکانی مطمئن، مدیتیشن، پخت وپز، نقاشی، ساماندهی کمدها، گوش دادن به پادکست یا هر چیز دیگری که از آن لذت می برید و استرس را کاهش می دهد باشد.

لورن دونلسون، نویسنده و معلم یوگا در سیاتل که در حال مطالعه به عنوان یک درمانگر است، می گوید: در تلفن خود یا در هر کجا که راحت در دسترس باشد کارهای مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

در حالت ایده آل، شما این لیست را در روزی قرار می دهید که احساس خوبی دارید، به طوری که وقتی احساس سوختگی می کنید که برای همه اتفاق می افتد لازم نیست که به فعالیتهای خود مراقب باشید.

آنچه به خاطر آن از خدا تشکر می کنید را مشخص کنید.به خصوص در حال حاضر اتفاقات بسیاری در جهان وجود دارد که بتوانید از آن ناراحت، عصبانی و ترسیده باشید.

اما در این لحظه های تاریک، پیدا کردن چیزهایی بزرگ و کوچک که ما از آنها سپاسگزاریم بسیار ضروری است.

تامارا لویت، رئیس روانشناسی در برنامه مراقبه آرام گفت: برای اینکه گرایش خود را به سمت افکار منفی سوق دهیم، می توانیم توجه خود را به آنچه در زندگی خوب است تبدیل کنیم. قدردانی، مانند هر کاری، یک عمل است و علوم اعصاب شناسی به ما نشان می دهد مراقبه چقدر در ای دوره تاثیرگذار است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا