پزشکی و سلامت

قیمت و هزینه پرستار بیمار در منزل چقدر است؟

برای استخدام پرستار بیمار در منزل، باید هزینه‌های مختلفی را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل حقوق و دستمزد پرستار، هزینه‌های پزشکی و داروها، هزینه‌های مربوط به نیازهای شخصی و بهداشتی بیمار، هزینه‌های مرتبط با تجهیزات و وسایل مورد نیاز و هزینه‌های مدیریت و نیازهای بیمار است. هزینه پرستار بیمار در منزل می‌تواند به صورت ساعتی یا روزانه محاسبه شده و در نهایت به شرکت خدمات پرستاری پرداخت شود. اگر شما هم برای بیمار خود نیازمند پرستار هستید، بهتر است قبل از هر چیز، این مطلب از زندگی سالم را در مورد هزینه‌های مربوط به آن مطالعه کنید.

هزینه پرستار بیمار چگونه محاسبه می شود؟

هزینه پرستار بیمار در منزل بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می‌شود که شما شامل موارد زیر است:

۱. مدت حضور و ساعات کاری پرستار

تعیین مدت زمانی که پرستار در کنار بیمار حضور دارد و ساعات کاری او، می‌تواند برآورد هزینه استفاده از این خدمات را برای شما راحت‌تر کند که البته هزینه پرستار شبانه روزی معمولا بیشتر است.

۲. تخصص و مهارت پرستار

در صورتی که بیمار نیاز به مراقبت ویژه و تخصصی داشته باشد، پرستار باید از دانش و مهارت لازم برخوردار باشد. پرستاران تخصصی به‌دلیل مهارت خود دستمزد بالاتری را دریافت می‌کنند.

۳. فاصله مکانی

فاصله بین محل سکونت بیمار و پرستار نیز تاثیر زیادی در هزینه پرستار بیمار در منزل دارد. هزینه ایاب و ذهاب پرستار بر اساس فاصله محاسبه می‌شود و ممکن است باعث افزایش دستمزد پرستار شود.

۴. وضعیت سلامتی بیمار

وضعیت جسمانی بیمار نیز دیگر عامل تعیین‌کننده میزان حقوق پرستار است. بیماری‌های پیچیده، نیاز به مراقبت بیشتر داشته و احتمالا هزینه پرستار افزایش می‌یابد.

۵. خدمات پرستاری ارائه شده

تنوع خدماتی که پرستار باید به شما ارائه دهد نیز روی هزینه نهایی و دستمزد او تاثیر می‌گذارد. اگر پرستار وظایف بیشتری مانند همراهی بیمار در حرکت، استحمام و مراقبت‌های ویژه را هم به عهده بگیرد، باید مبلغ بالاتری را برای استخدام او پرداخت کنید.

۶. شرکت ارائه دهنده خدمات پرستاری

در نهایت، برای انتخاب پرستار مناسب و محاسبه هزینه‌ها، باید به مجموعه‌هایی مراجعه کنید که دارای اعتبار و صلاحیت لازم برای ارائه خدمات باکیفیت هستند. هر شرکت خدمات پرستاری دارای نرخ متفاوتی برای پرستاران خود است.

هزینه دستمزد پرستار بیمار چقدر است؟

شرکت‌های خدمات پرستاری مانند سفیر آرامش هزینه متفاوتی را برای پرستاران خود در نظر می‌گیرند. در واقع قیمت استخدام این پرستاران کاملا به وظایف آن‌ها و شرح حال بیمار بستگی دارد. ساعات کاری و محل ارائه خدمات پرستاری از بیمار دارای ۳ حالت مختلف به شرح زیر است:

  • پرستار شبانه روزی در منزل
  • پرستار پاره وقت در منزل
  • پرستار همراه بیمار در بیمارستان

هر یک از این موقعیت‌های پرستاری، قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت که در ادامه معرفی کرده‌ایم.

قیمت پرستار شبانه روزی در منزل

قیمت پرستار شبانه روزی در منزل بستگی به محل زندگی و نیازهای شما دارد. معمولا قیمت پرستار شبانه روزی در منزل به صورت میلیونی محاسبه می‌شود. برای تعیین قیمت مناسب، توصیه می‌کنیم با شرکت خدمات پرستاری موردنظر خود تماس بگیرید.

پرستار پاره وقت در منزل

پرستار پاره وقت در منزل خدمات مراقبتی را برای ساعت‌های مشخصی ارائه می‌دهد. قیمت استخدام پرستار پاره وقت در منزل معمولا بر اساس ساعت‌های حضور پرستار در منزل، توانایی و مهارت‌ها و نوع خدمات موردنظر شما تعیین می‌شود.

پرستار همراه بیمار در بیمارستان

قیمت پرستار همراه در بیمارستان نیز بستگی به نوع بیمارستان، شرایط بیمار و سطح تخصص پرستاران دارد. این خدمات مناسب کسانی که است که نمی‌توانند بیمار خود را در بیمارستان همراه کنند و پرستار نقش همراه بیمار را ایفا خواهد کرد.

مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

پرستار بیمار در منزل
قیمت پرستار بیمار در منزل

استفاده از خدمات پرستار بیمار در منزل برای مراقبت و درمان بیماران دارای مزایای مختلفی است. یکی از این مزایا، مراقبت و نگه‌داری بیمار در منزل خود اوست که باعث حس آرامش خاطر و تجدید روحیه بیمار شده و تاثیر مثبتی بر زندگی و روند بهبود بیماری دارد.

پرستار بیمار در منزل می‌تواند به بیمار در انجام نظافت شخصی مانند استحمام، استفاده از سرویس بهداشتی و تعویض لباس کمک کند. همچنین، پرستار بیمار در منزل مسئولیت‌هایی مانند یادآوری دارو، تعویض پانسمان و تمیز کردن زخم‌ها را هم به عهده دارد. پرستار می‌تواند با پزشک معالج در ارتباط بوده و گزارشی از روند بهبود بیماری را به اطلاع پزشک برساند.

پرستار بیمار در منزل تزریقات بیمار را هم انجام داده و پانسمان‌ها را تعویض می‌کند. این موضوع به خصوص برای بیمارانی مفید است که در دوران نقاهت بوده یا دارای زخم بستر هستند. استفاده از خدمات پرستار بیمار در منزل باعث آزاد شدن تخت بیمارستان برای بیمارانی می‌شود که نیاز به مراقبت‌های جدی‌تر و اورژانسی دارند.

استفاده از خدمات پرستار بیمار در منزل موجب بهبود شرایط زندگی اطرافیان بیمار شده و در وقت آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود؛ چراکه این افراد نیازی به رفت‌وآمد به بیمارستان نداشته و همراهی با بیمار راحت‌تر خواهد بود.

ویژگی یک پرستار بیمار خوب چیست؟

برای آنکه بتوانید یک پرستار مناسب را برای بیمار خود استخدام کنید، باید ویژگی‌های مختلفی را در پرستار مدنظر قرار دهید. از جمله ویژگی‌های یک پرستار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط صمیمانه: پرستار باید بتواند ارتباط صمیمانه‌ای با بیمار برقرار کرده و شرایط و نیازهای او را درک کند.
  • ارزیابی و واکنش سریع: پرستار باید در بازه‌های زمانی مشخص، وضعیت بیمار را ارزیابی کرده و در صورت بروز مشکل، به سرعت واکنش مناسبی را از خود نشان دهد.
  • تمرکز بر بیمار: پرستار باید در تمام ساعاتی که در محل کار است، به بیمار توجه کرده و از صحبت کردن با موبایل و خوابیدن در ساعات کاری اجتناب کند.
  • عدم تخلف از ساعات کاری: پرستار باید در زمان مشخص و مقرر در محل کار حضور یافته و در زمان تعیین شده بیمار را ترک کند.
  • منعطف بودن: پرستار باید منعطف بوده و آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط ناگهانی را داشته باشد.
  • درک انتظارات و نیازها: قبل از استخدام پرستار بیمار در منزل، باید انتظارات، نیازها و خواسته‌های خود و بیمار را مشخص کرده و باتوجه به این نیازها یک پرستار مناسب استخدام کنید.

شرکت خدمات سفیر آرامش را برای خدمات پرستاری انتخاب کنید…

قیمت پرستار بیمار در منزل
قیمت و هزینه پرستار بیمار در منزل

شرکت پرستاری سفیر آرامش در زمینه ارائه خدمات پرستاری از بیماران، سالمندان و کودکان فعال است. این مرکز با همکاری متخصصان خود تلاش دارد تا اطمینان و آرامش خاطر بیماران را تضمین کند. سفیر آرامش هم‌اکنون به عنوان یک موسسه معتبر و رسمی در تهران مشغول به فعالیت است. شما می‌توانید از خدمات این مجموعه در طول 24 ساعت شبانه‌روز استفاده کرده و در عین حال پشتیبانی سریعی را هم دریافت کنید. همچنین، قیمت خدمات پرستاری ارائه شده در سفیر آرامش، بسیار مناسب است.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا