پزشکی و سلامت

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی امکان پذیر است

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی

کم‌خونی بنا به دلیل ایجاد آن، انواع مختلف دارد. زنان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر در خطر ابتلا به کم‌خونی هستند. شرایط مانند یائسگی، بارداری، زخم‌ها، اختلالات گوارشی، سرطان، خونریزی، بیماری‌های مزمن، کمبود آهن، اسید، باعث کم خونی می‌شوند.

با بعضی از درمان‌های خانگی ساده می‌توان بعضی از کم‌خونی‌ها را درمان کرد یا از آنها پیشگیری کرد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

چغندر قرمز: چغندر سرشار ازآهن همراه با فیبر، کلسیم، پتاسیم، سولفور و ویتامین است. چغندر قرمز، علاوه بر مغذی بودن، به تمیز شدن بدن نیز کمک می‌کند و اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم می‌کند.

کنجد: کنجد سرشار از آهن است و به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم‌خونی است. دو قاشق کنجد سیاه را به مدت دو تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. از این مخلوط، روزی دوبار میل کنید.

مویز: سرشار از آهن و ویتامین است و جذب آهن را افزایش می‌دهد و در نتیجه سلول‌های قرمز و هموگلوبین افزایش می‌یابند. به این منظور ۱۰ تا ۱۲ عدد مویز را به مدت یک شب در آب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه، مویزها را میل کنید. این درمان را به مدت چندهفته ادامه دهید.

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی

شنبلیله: سرشار از آهن است که به حفظ آهن در بدن کمک می‌کند. برگ و تخم شنبلیله برای درمان کم‌خونی مفید است. به این منظور یک فنجان برنج را با دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله بپزید. مقداری نمک به آن بیفزایید و یک بار در روز و حداقل به مدت دو تا سه هفته میل کنید.

خرما: دو عدد خرما را در یک فنجان شیر به مدت یک شب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه، خرما و شیر را میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری خرمای خشک را هر روز صبح پیش از صبحانه میل کنید و پس از آن یک فنجان شیر گرم بخورید.

موز: سرشار از آهن است و تولید هموگلوبین و بسیاری از آنزیم‌های ضروری برای تولید سلول‌های قرمز خون را تقویت می‌کند. همچنین منبع غنی منیزیوم است که به ساخت هموگلوبین کمک می‌کند. به این منظور یک موز رسیده را همراه با یک قاشق چایخوری عسل دوبار در روز بخورید.

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی

اسفناج: همانطور که می‌دانید اسفناج سرشار از آهن، اسید فولیک و ویتامین ب 12 است که به ترمیم بدن و رفع کم خونی کمک می‌کند. نصف فنجان اسفناج حدود ۳۵ درصد نیاز روزانه بدن به آهن و ۳۳ درصد نیاز به اسید فولیک را برطرف می‌کند.

انار: سرشار از آهن و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیوم است. همچنین حاوی ویتامین C است که در جذب آهن کمک می‌کند.

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی

کم خونی / درمان کم خونی با داروهای گیاهی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا