پزشکی و سلامت

مبتلایان به فشار خون آب کرفس بخورند



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA






































































































































































اب کرفس

یک متخصص تغذیه گفت: کرفس خواص زیادی دارد که مهم‌ترین آن کمک به تعدیل فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و گوارشی است. کافی است هفته‌ای ۲ لیوان آب کرفس بخورید.

 مریم مهرآزی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد فواید استفاده از آب کرفس خاطرنشان کرد: برگ کرفس حاوی مقدار زیادی ویتامین A (بتاکاروتن) است و ساقه کرفس هم منبع ویتامین‌های B6 ,B2 ،B1، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای آمینه ضروری است.

 وی ادامه داد: خورش کرفس یکی از غذاهای سنتی در سفره ایرانی است که ترکیب گوشت، ‌سبزی و کرفس تامین کننده بسیاری از نیازهای غذایی بدن خواهد بود به شرط آنکه کرفس به مدت طولانی سرخ یا پخته نشود تا خاصیت غذایی آن حفظ شود.به گفته این متخصص تغذیه کرفس می‌تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد و نوشیدن یک لیوان آب کرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها به سلامتی قلب و دستگاه گوارش کمک می‌کند بلکه معمولا افرادی که خوردن کرفس یا آب این ماده را در دستور غذایی دارند پوست شاداب و جوان‌تری نسبت به بقیه دارند.

 مهرآزی خاطرنشان کرد: ویتامین C و انواع ویتامین‌های B موجود در آب کرفس برای از بین بردن جوش‌های بدن مفید است و از تجمع چربی زیر پوست جلوگیری می‌کند.

 به گفته این متخصص تغذیه افرادی که ناخنی شکننده دارند با خوردن آب کرفس و کلسیم موجود می‌توانند به این مشکل پایان دهند و به مرور رشد و ترمیم مو و ناخن‌ها بهبود خواهد یافت.

 وی با اشاره به اینکه فشار خون یکی از مشکلات جامعه ما محسوب می‌شود افزود: تحقیقات نشان داده مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته، تاثیر فوق‌ العاده‌‌ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت و اگر افراد به طور مداوم آب کرفس بخورند فشار خون در حد طبیعی باقی می‌ماند و بیشتر از آن کاهش نمی‌یابد که خود یکی از شگفتی‌های طبیعت این سبزی است

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا