آرایش و زیبایی

چگونه آرایش کنیم؟ – آموزش صفر تا صد و قدم به قدم آرایش صورت

تابه حال آرایش نکرده‌اید و در واقع تازه کارید؟ ممکن است خیلی دشوار به نظر برسد اما اصلا نگران نباشید در ادامه به صورت صفر تا صد به شما آموزش داده‌ایم که چطور آرایش کنید. به محض اینکه بلد شدید آرایش کنید دیگر برایتان خیلی جذاب و راحت خواهد بود. با زندگی سالم همراه باشید.

آماده‌سازی صورت برای آرایش

هرگونه آرایشی که از قبل روی صورتتان است را کامل پاک کنید

باید با وسایل و ابزار تمیز شروع به آرایش کنید. هرچیزی که از قبل روی صورتتان هست را تمیز کنید. اگر روی آرایش قدیمی دوباره آرایش کنید ظاهر خیلی بدی ایجاد شده و اصلا آرایش تازه و جذاب به نظر نمی‌رسد.

آماده‌سازی صورت برای آرایش
آماده‌سازی صورت برای آرایش

برای پیشگیری از ایجاد جوش و مشکلات پوستی و انسداد منافذ پوست بهتر است هرگونه کثیفی و آرایش قبلی را از روی پوستتان قبل از اقدام به آرایش جدید، پاک کنید. برای تمیز کردن پوست می‌توانید از پاک کننده ملایم مناسب پوست و یا میسلار واتر استفاده کنید.

هرگز با آرایش نخوابید: همیشه در پایان روز آرایشتان را کامل از روی پوستتان پاک کنید. اگر آرایش شب تا صبح روی پوست بماند باعث بسته شدن منافذ و ایجاد چین و چروک می‌شود.

ابتدا صورت را شسته و سپس از مرطوب کننده روی صورتتان استفاده کنید

زمانی که صورتتان را با پاک کننده تمیز کردید باید صورتتان را با آب بشویید.

با استفاده از یک شوینده ملایم و مناسب پوستتان به مدت 1 دقیقه صورت را بشویید تا تمام باکتری‌ها و کثیفی‌ها از منافذ پوست خارج شوند و سپس پوست را با آب خنک بشویید. حالا وقت استفاده از مرطوب کننده پوست رسیده است.

از پرایمر استفاده کنید

قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایش بهتر است از یک پرایمر استفاده کنید. نقش پرایمر افزایش ماندگاری آرایش است. مقدار کمی از پرایمر را روی انگشتان دستتان مالیده و حالا روی پوست صورتتان بزنید. اگر در طول روز ممکن است عرق کنید بهتر است از پرایمر استفاده کنید.

حالا زمان استفاده از کرم پودر رسیده است

کرم پودر هم به صورت پودری و هم مایع و کرمی موجود است و باعث یکدست شدن پوست صورت و آرایش می‌شود. با استفاده از یک اسفنج مرطوب یا براش کرم پودر را به صورت یکنواخت روی صورت پخش کنید، حتی می‌توانید کرم پودر را روی قسمتی از گردن و گوش‌هایتان نیز بمالید.

برای جلوگیری از تضاد رنگی بین پوست صورت و گردن و بدن باید از کرم پودر هم رنگ پوستتان استفاده کنید نه تیره‌تر و نه روشن‌تر. اصلا نباید رنگ پوست گردن و بدن با رنگ کرم پودر تضاد زیادی داشته باشد چراکه خیلی ظاهر زشتی ایجاد می‌کند.

از کانسیلر استفاده کنید

از کانسیلر برای پوشاندن لکه‌های و تیرگی‌های پوست و یا روشن‌تر کردن نقاط برجسته صورت می‌توان استفاده کرد. کانسیلر را به صورت مثلث وارونه (به طوری که نوک تیز مثلث به سمت پایین باشد) زیر چشم بمالید و حالا با استفاده از یک براش مخصوص یا با استفاده از انگشتانتان آن را فید کنید. برای پوشاندن تیرگی و یا قرمزی پوست می‌توانید از یک کانسیلر رنگ پوست استفاده کنید.

حالا برای یکدست شدن کانسیلر و کرم پودر و از بین بردن مرز بین آنها سعی کنید با استفاده از یک براش یا اسفنج قشنگ مرز را فید کنید.


همچنین بخوانید: آیا می دانید فونداسیون آرایشی صورت چیست؟


برای ایجاد عمق از کانتور استفاده کنید

کانتور برعکس کانسیلر باید کمی تیره‌تر از کرم پودر باشد. برای ایجاد عمق و زاویه‌سازی صورت می‌توانید از کانتور زیر خط فک، دو طرف روی بینی، و زیر خط گونه استفاده کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا