فرهنگ و هنرموسیقی

ترانه رسمي جام‌جهاني با صداي چند خواننده مشهور

ترانه و موزيک‌ويدئوي ترانه «Ole Ola» به معناي «ما در يکي» به عنوان ترانه رسمي جام‌جهاني 2014 برزيل منتشر شد.

به گزارش ايسنا،‌ در اين ترانه جنيفر لوپز (خواننده آمريکايي)، کلوديا ليت (خواننده برزيلي) و پيت بول (خواننده رپ آمريکايي) همکاري کرده‌اند.

اين در حالي است که ترانه اين اثر موسيقايي توسط «پيت بول» نوشته شده است.

دبيرکل فيفا درباره اين قطعه گفته است: با حضور کلوديا در کنار پيت‌بول و جنيفرلوپز اين موزيک ويدئو طرفداران بسياري را در جهان به خود اختصاص خواهد داد. من در مورد موسيقي سنتي برزيل بسيار شنيدم و خوشحالم کلودياي برزيلي در اين آهنگ حضور دارد.

کلوديا نيز درباره حضورش در اين قطعه گفته است: بسيار خوشحالم در کنار اين دو هنرمند شگفت‌انگيز کار مي‌کنم و مي‌توانم فرهنگ کشورم را از اين طريق به همگان معرفي کنم.

سنت انتخاب يک ترانه و يا سرود رسمي براي مسابقات جام‌جهاني فوتبال از سال 1962 که اين رقابت‌ها در شيلي برگزار شد، آغاز شده که هدف از ساخت آن ايجاد شور و اشتياق ميان هوادران اين ورزش پرطرفدار است.

شايد يکي از به يادماندني‌ترين نمونه‌ها در اين مجموعه، ترانه سال 1962 باشد که «ال روک د مونديال» (راک جام‌جهاني) نام داشت و گروه شيليايي «لوس رامبلرزم» آن را اجرا کرد. موفقيت اين ترانه باعث شد که تمام مسابقات جام جهاني در دوره‌هاي بعد يک ترانه يا سرود رسمي داشته باشند.

در جام جهاني 1998 فرانسه سرود رسمي آهنگي بود به نام «لا کوپا د لا ويدا»(جام زندگي) با صداي ريکي مارتين، خواننده اهل پورتوريکو که به دو زبان اسپانيولي و انگليسي خوانده مي‌شد.

ترانه رسمي جام جهاني 2002 ژاپن – کره جنوبي «بوم» نام داشت و آن را «آناستازيا»، خواننده و ترانه‌سراي آمريکايي اجرا کرد.

ترانه رسمي جام جهاني 2006 آلمان «بهترين لحظه زندگي ما» نام داشت و با صداي «توني برکستون»، خواننده سرشناس آمريکايي موسيقي R&B و با همکاري يک گروه ايتاليايي به نام «ال ديوا» اجرا شد.

در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي «شکيرا»، خواننده کلمبيايي با ترانه‌اي به نام «واکا واکا» که آن را با همکاري يک گروه آوازه‌خوان اهل آفريقاي جنوبي اجرا کرد، به اين سرود شور و هيجان بخشيد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا