نوشیدنی

طرز تهیه دمنوش به

“دمنوش به” در میان دمنوش های طبیعی، دمنوشی آرامبخش اعصاب است و به دلیل داشتن املاح معدنی در کاهش استرس نیز بسیار موثر است. به (Quince) درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا به شکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است. می خواهیم طرز تهیه دمنوش به را به شما عزیزان آموزش داده و همچنین چند مورد از خواص به را نام ببریم.

طرز تهیه دمنوش به

ابتدا باید به را تمیز بشوید و با رنده درشت رنده کنید. بعد داخل یک سینی بزرگ بریزید و خشک کنید.

بعد از اینکه به رطوبتش را از دست داد و خشک شد آن را در یک تابه بریزید و روی حرارت کم تفت دهید . به را مدام هم بزنید تا نسوزد و تغییر رنگ دهد و مثل چای شود.

به های حرارت داده را پس از سرد شدن در شیشه های در دار بریزید و هر بار که خواستید از آن استفاده کنید مانند چای معمولی یک قاشق از آن را بردارید و دم کنید. اگر هم دوست داشتید کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

خواص به
خواص به (Quince)

ترکیبات موجود در به

میوه به علاوه بر مزه مطبوع دارای ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن و فیبر رژیمی می‌باشد. علاوه بر این دارای آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی از قبیل کاتچین، اپی‌کاتچین، لیمونن و برخی دیگر از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد . خواص دم کرده به و خواص به پخته ، مشابه خواص دمنوش به می باشد، زیرا ترکیبات موجود در آنها یکسان است.

خواص به برای زیبایی مو

محتوای مواد معدنی به برای خون سازی مفید است. تنظیم خون رسانی به فولیکول های مو از طریق تقویت خون سازی و تنظیم گردش خون به رشد بهتر فولیکول های مو کمک می‌کند .

خواص به برای پوست

آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه به منجر به حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست شده و از این طریق در بهبود چین و چروک پوستی ، حذف لکه های پوستی و در محافظت از پوست در برابر اشعه ماورابنفش نقش ایفا می‌کند.

تنظیم فشار خون 

پتاسیم موجود در به با شل کردن عروق  و تنظیم انقباض عروقی به جریان بهتر خون در عروق کمک کرده و فشارخون را تنظیم می‌کند(۹). علاوه بر این به از طریق بهبود سطوح چربی‌های خونی می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته ، نارسایی احتقانی قلب و بیماری های عروق قلبی جلوگیری کند .

تنظیم سیستم ایمنی 

از دیر باز میوه به به شکل صورت موضعی برای درمان درماتیت آتوپیک که یک نوع آلرژی با تظاهرات پوستی است استفاده می‌شده است. علاوه بر این مقدار زیاد ویتامین C آن می‌تواند در تنظیم التهاب و عملکرد‌های سیستم ایمنی و تعداد گلبول‌های سفید موثر باشد .

دمنوش آرامبخش به را حتما در منزل تهیه و امتحان کنید.

نوشیدنی در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا