آرایش و زیبایی

ماسک خانگی روشن کننده بسازید

ماسک خانگی روشن کننده

همیشه سعی کنید حتماً از  ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید. اما اگر توان مالی خرید ماسک گران قیمت را ندارید، ما به شما نحوه ساخت ماسک صورت خانگی روشن کننده را آموزش می دهیم.

ماسک‌‌های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای پاکسازی صورت‌های  چرب هستند. این ماسک‌ها چربی‌های اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و با طراوت به شما هدیه می‌دهند.

علاوه بر خرید ماسک، با انجام چند مرحله ساده می‌توانید یک ماسک خانگی موثر نیز درست کنید.

طرز تهیه

در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجه‌فرنگی و ۱ قاشق چای‌خوری ماست تازه را باهم مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و مخلوط را به‌ خوبی هم بزنید تا کاملاً یک‌ دست شود.

اگر مخلوط غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. قوام این ماسک نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد. ماسک باید کاملاً یکنواخت و نسبتا غلیظ باشد. ماسک را با استفاده از یک برس، به‌طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن‌تان (غیر از ناحیه دور چشم) بمالید.

در ادامه دو عدد پنبه را در گلاب یا آب خیار بگذارید تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را روی چشمانتان قرار دهید. حالا می‌توانید ریلکس کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. ماسک را به مدت طولانی روی پوست نگذارید. این کار باعث سفت شدن بیش‌ از اندازه پوست و درنتیجه ایجاد خطوط ریز روی سطح آن می‌شود. بعد از ۱۵ دقیقه با پنبه خیس، ماسک را به‌ آرامی پاک کنید و صورت‌تان را با آب سرد بشویید. سپس خیلی آرام پوست را خشک کنید.

خاک رس آرایشی موجود در ماسک، در از بین بردن چربی اضافی پوست ، پاکسازی و فیشیال صورت بسیار مؤثر است. ماست، آب لیمو و پوره گوجه‌فرنگی به‌خوبی جای جوش را روشن کرده و پوست را صاف و یک‌دست می‌کنند وباعث بهبود رنگ و بافت پوست می‌شوند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا