آرایش و زیبایی

فواید زردچوبه برای پوست

فواید زردچوبه برای پوست | زردچوبه یکی از مواد اصلی در آشپزخانه خانه هر خانمی است که از فواید و عطر این ادویه در غذا لذت می برد و جالب است بدانید یک ماده اصلی در مراقبت از پوست شما نیز هست. با زندگی سالم همراه باشید تا طرز تهیه ماسک زردچوبه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گفته متخصص پوست، مونا گوهارا ، این ادویه معروف دارای خواص ضد التهابی ، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که همه آنها می توانند به مواردی مانند از بین بردن آکنه  کمک کنند.

شما می توانید این ماده را در محصولات آماده مراقبت از پوست پیدا کنید یا ماسک های خانگی خود را بسازید.

دکتر گوهارا می گوید

این ماده دارای اثرات ضد التهابی ، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که سالهاست در طب شرقی استفاده می شود ، اما اخیراً در مراقبت از پوست نیز به آن توجه می شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که زردچوبه در مبارزه با اشکال خاصی از سرطان موثر است. دکتر گوهرا می گوید: “هنگامی که من در دانشکده پزشکی تحصیل می کردم ، دانشمندی را به یاد می آورم که روی اثرات زردچوبه بر روی سرطان کار می کرد.من البته شک داشتم که یک ادویه می تواند پادزهر بیماری باشد ، اما به نظر می رسد این پودر خوش طعم می تواند واقعا برای سرطان موثر باشد.

کدام یک از خواص زردچوبه برای پوست مفید هستند؟

دکتر گوهارا اظهار داشت: خواص ضد التهابی زرد چوبه می تواند به آکنه ، اگزما و پسوریازیس کمک کند ، همچنین  آنتی اکسیدان ها می توانند به آسیب آفتاب ، بهبود رنگ چهره وجلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کنند. در یک مطالعه پزشکی در سال 2005 ، محققان دریافتند که کورکومین ، رنگدانه زرد موجود در زردچوبه ، دارای خواص ضد سرطانی است زیرا رشد سلول هی سرطانی را مهار کرده و باعث مرگ سلول های توموردار می شود.

چگونه زردچوبه را در برنامه مراقبت از پوست خود وارد کنم؟

به گفته دکتر گوهرا ، بهتر است زردچوبه را صبح ، روی پوستی تمیز و خشک استفاده کنید.

و روغن صورت زردچوبه است یک محافظ عالی برای کل روز است.این ماده در برابر آسیب های خورشید و آلودگی محافظت می کند زیرا ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

دکتر گوهرا ادامه می دهد: قبل از استفاده از ترکیب زردچوبه با روغن شستشوی صورت یا عسل ،به آرامی با یک پاک کننده مرطوب کننده غیر صابونی پوست را تمیز کنید.

البته مراقب باشید چون زردچوبه حاوی ماده شیمیایی زردرنگی به نام كوركومین است كه اغلب برای رنگ آمیزی مواد غذایی و مواد آرایشی استفاده می شود.اگر بلافاصله برداشته نشود ، می تواند پارچه ها را به طور دائمی رنگ آمیزی کند.

فواید زردچوبه برای پوست
فواید زردچوبه برای پوست – خواص زردچوبه برای پوست

طرز تهیه ماسک زردچوبه

  • پودر زردچوبه:1 تا 3 قاشق چایخوری
  • عسل خام:1 قاشق چایخوری
  • ماست:1 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل:1 قاشق چایخوری

بیشتر بخوانید : تهیه ماسک پوست خانگی

یک قاشق غذاخوری ماست بدون آب را داخل کاسه بریزید.عسل را به آن اضافه کنید.سپس روغن نارگیل را به کاسه اضاقه کنید. در نهایت، زردچوبه را اضافه کنید.همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

به کمک انگشتان ماسک را روی صورت بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند.

بعد از 15 دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

کایلا گریوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا