روانشناسی

راه کاهش احساس اضطراب

راه های کاهش اضطراب و استرس

از یوگا گرفته تا باغبانی، سرگرمی های ساده برای این که احساس اضطراب کمتری داشته باشید. در این مطلب می خواهیم به چند مورد از راه های کاهش اضطراب و استرس شاره کنیم.

فعالیت های آرامش بخشی برای کمک به از بین رفتن اضطراب و استرس برای شما وجود دارد. فعالیت هایی مانند یوگا و باغبانی می توانند روش های مثبتی برای تسکین استرس یا احساس اضطراب باشند.  

استرس یا اضطراب گاه به گاه به ویژه در نتیجه یک واقعه چالش برانگیز، چیزی است که بسیاری از مردم تجربه می کنند.

برخی فعالیت ها مانند یوگا یا درست کردن کاردستی و پخت و پز، می توانند روش های مثبتی برای تسکین احساس اضطراب ناشی از یک موقعیت پراسترس در زندگی باشند.

یک مطالعه در سال 2016 از مجله روانشناسی مثبت نشان داد که صرف هر روز وقت برای یک فعالیت خلاقانه می تواند منجر به بهبود بهزیستی در زندگی شود.

کاهش احساس اضطراب
راه های کاهش اضطراب و استرس – راه کاهش احساس اضطراب

ایده های فعالیتی بسیاری هستند که می تواند برای افرادی که استرس زدایی دارند آرامش بخش باشد.

پخت نان از ابتدا یا یادگیری خوشنویسی به نظر می رسد به عنوان سرگرمی های سرگرم کننده بسیار به کار بیاید اما می تواند آرامش بخش و مفید هم باشد، به ویژه برای افرادی که به دنبال تسکین استرس یا احساس اضطراب های گاه به گاه هستند.

طبق یک مطالعه در سال 2016 از مجله روانشناسی مثبت، افرادی که هر روز برای یک فعالیت خلاقانه وقت می گذراندند، در مقایسه با افرادی که در آئین های خلاقانه روزانه شرکت نمی کنند، به طور کلی احساس مثبت روانشناسی افزایش می دهند.

خواه زمان اختصاص دادن به تمرین یوگا باشد یا انتخاب مهارت هنری جدید، روشهای مثبت زیادی برای استراحت، جدایی از استرس زدایی و به طور بالقوه از بین بردن احساس اضطراب وجود دارد.

توجه به این نکته مهم است که احساس اضطراب گاه به گاه لزوماً با اختلالات اضطرابی تشخیص داده شده بالینی که توسط انستیتوی ملی بهداشت روان شناخته شده است ارتباط ندارد. به همین ترتیب، سرگرمی هایی که ممکن است به مدیریت احساس استرس یا اضطراب گاه به گاه کمک کنند، لزوما توصیه های پزشکی برای کنار آمدن با اختلالات اضطرابی نیستند.

وارد کردن یوگا در برنامه های روزمره خود را در نظر بگیرید.

هنگامی که ورزش در خارج از خانه گزینه مناسبی برای دوره ای مانند کرونا مناسب نیست، می توان به راحتی در محیط داخلی خانه یوگا تمرین کرد.

تمرینان یوگا می تواند نتایج بدنی مانند بهبود وضعیت بدن و تقویت عضلات را به همراه داشته باشد ، اما ورزش باستانی ذهن و بدن همچنین می تواند دارای بسیاری از مزایای بالقوه ذهنی و عاطفی باشد مانند کاهش استرس و توانایی مدیریت احساس اضطراب.

طبق اعلام موسسه ملی بهداشت، یوگا همچنین می تواند به افراد کمک کند تا بهتر بخوابند و با علائم اضطراب ناشی از شرایط دشوار زندگی کنار بیایند.  

مبتدیان می توانند سبک های مختلف یوگا را تجربه کنند مانند یوگای وینیاسا، که بر هماهنگی حرکات با کار تنفس متمرکز است و برای افراد در هر سطح طراحی شده است و قدرت یوگا، که به طور معمول شامل ژست های چالش برانگیزتری است.

درکنار این، روش های مختلفی برای تمرین یوگا در خانه و با حداقل تجهیزات وجود دارد. کانال های تلویزیونی دارای فیلم های رایگان یوکا هستند که و بیشتر از یک ساعت طول می کشد ومی توانید از آنها استفاده کنید.

حتی میتوانید وقت خود را صرف پختن یا پخت و پز چیزی کنید که قصد داشته اید آن را امتحان کنید مانند شکلات – چیپس – موز – نان، فرنچ تست، نان موزی تقریباً همیشه ایده خوبی است.  

گذراندن اوقات در آشپزخانه و خلق یک شاهکار خوراکی وجود دارد که حتی اگر بی نقص نباشد ، پخت و پز را برای بسیاری از افراد یک فعالیت آرامش بخش  می کند.

افرادی که بدنبال آرامش بخشی هستند حتی با الهام از پخت و پز در اینستاگرام می توانند یک قرص نان از ابتدا درست کنند .

دارسی شیلد

مشاوره های روانشناسی را در زندگی سالم بخوانید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا