پزشکی و سلامت

گل‌گاوزبان، موثر در کاهش دردهای زنان

سدر عطاری گیاه

عضوهیات مدیره جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه ممکن است زنان چند روز پیش از عادت ماهیانه دچار بدخلقی، دردسینه، تشنگی مفرط و دردهای ناحیه زیرشکمی شوند که طبیعی است، توصیه کرد: چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفاخ بپرهیزید. استفاده از گل گاو زبان نیز برای کم کردن این علائم موثر است.

فرحناز محمدی سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عادت ماهیانه را نشانه باروری زنان دانست و اظهار کرد: دردهای خفیف در روزهای قاعدگی طبیعی است.

وی تاکید کرد: تنها در صورتی به پزشک مراجعه کنید که قبلا در این ایام درد نداشتید و به طور ناگهانی گرفتار دردهای شدید شده‌اید.

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران با تاکید بر اینکه بانوان باید تاریخ شروع عادت و همچنین کیفیت خونریزی عادت‌های ماهیانه خود را بشناسند، عنوان کرد: نامرتب بودن سیکل‌های ماهانه به منزله نشانه برخی بیماری‌ها محسوب می‌شود. زیرا الگوی به هم خوردن عادات ماهیانه برای تشخیص نوع بیماری به پزشک کمک می‌کند.

محمدی سعادت ادامه داد: فاصله اولین روز قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی یک دوره است و 24 تا 35 روز فاصله طبیعی محسوب می‌شود، به شرط اینکه سیکل مرتب حفظ شود. به عنوان مثال اگر سیکل شما معمولا 28 روز است ولی یک مرتبه به 40 روز رسید به پزشک مراجعه کنید.

وی با هشدار نسبت به اینکه کم شدن یا زیاد شدن و تغییر میزان خونریزی در دوره جدید سیکل ماهیانه شما ممکن است نشانه یک بیماری باشد، گفت: بیشتر یا کمتر شدن میزان خونریزی در ایام قاعدگی نسبت به ماه‌های قبل را با پزشکتان درجریان بگذارید.

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران به تغییرات روحی و خلقی زنان همزمان با ایام قاعدگی اشاره و عنوان کرد: ممکن است زنان چند روز پیش از عادت ماهیانه دچار بدخلقی، درد سینه، تشنگی مفرط و دردهای ناحیه زیرشکمی شوند که ازعلائم طبیعی قاعدگی است.

محمدی سعادت ادامه داد: توصیه دیگر ما این است که چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفاخ بپرهیزید. استفاده از گل گاو زبان نیز برای کم کردن این علائم موثر است.

وی در ادامه توصیه‌هایی پیرامون رعایت بهداشت در دوران قاعدگی ارائه و اظهار کرد: بهتر است بانوان از پدهای دارای پودر جاذب به دلیل حساسیت‌زا بودن استفاده نکنند و یک مارک پد بهداشتی انتخاب و آن را مرتب عوض نکنند. لازم است در این دوره حتما به حمام بروند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا