پزشکی و سلامت

“چای سنتی ژاپنی” بلای جانتان می‌شود

پزشکان مصرف انواع چای و دم‌نوش‌های گیاهی را برای سلامت بسیار مفید می‌دانند اما این چای‌ها در برخی بیماری‌ها می‌تواند منجر به بد‌تر شدن روند بیماری در افراد شود و لذا باید در مصرف آن‌ها احتیاط کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، تحقیقات جدید نشان می‌دهند مصرف چای سبز در مبتلایان به فشارخون بالا توصیه نمی‌شود.

گفتنی است، مصرف چای سبز در بیماران مبتلا به فشارخون بالا سبب کاهش اثر داروهای تجویزی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بسیاری از افراد با توجه به خاصیت طبیعی چای سبز برای کاهش فشارخون مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند اما مصرف این چای همزمان با مصرف داروها سبب کاهش اثر دارو‌ها می‌شود.

دانشمندان همچنین دریافته‌اند که مصرف چای سبز می‌تواند سبب کاهش اثر برخی از داروهای دیگر نیز گردد و مصرف آن در بیماران باید تحت تجویز و مشاوره با پزشک معالج صورت گیرد.

دانشمندان میوه‌ها و سبزیجات دیگری را نیز در کاهش اثرات داروهای بیماری‌ها موثر می‌دانند و توصیه می‌کند افراد در زمینه رژیم غذایی میوه و سبزی خود در زمان ابتلا به هر بیماری با پزشک مشاوره انجام دهند.

دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی داوطلبان ژاپنی مبتلا به فشارخون بالا که هر روز چای سبز مصرف می‌کرده‌اند به دست آورده‌اند.

اغلب افراد مصرف چای سبز را برای لاغری و خواص مفید آن در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند اما باید مراقب عوارض جانبی آن بر سلامت خود نیز باشند.

 لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا