دانستنی هاسلامت و تندرستینوشیدنی

خنک کردن بدن با یک فنجان چای

نوشیدن یک فنجان چای برای خنک کردن بدن

علم نشان داده است که نوشیدن یک فنجان چای داغ یا مانند آن می تواند بهترین روش برای خنک کردن بدن باشد.

از فرو رفتن پاها  در استخر غرق ، تا ریختن  یک نوشیدنی سرد یخ، وقتی احساس گرما می کنیم، روش های بسیاری از آزمایش و آزمایش شده وجود دارد که ممکن است به خنک شدن ما کمک کند و ساختن نوشیدنی گرم مطمئناً یکی از این موارد نیست.

علم نشان داده است که نوشیدن یک فنجان چای داغ یا مانند آن می تواند بهترین روش برای خنک کردن بدن باشد.

مطمئناً یک جوش شیرین احتمالاً آخرین چیزی است که شما در آن روز گرم می خواهید، اما توضیح در مورد اینکه چگونه یک نوشیدنی گرم می تواند شما را خنک کند، در واقع شاید در نگاه اول منطقی نباشد..

به نظر می رسد نوشیدن یک نوشیدنی گرم بار گرمای بدن را افزایش می دهد و بدن با عرق کردن به آن واکنش نشان می دهد.

هنگامی که مایع گرم با گیرنده های دمای بدن تماس برقرار کند، مغز به بدن می گوید که عرق بیشتری تولید کند.

این عرق سپس بر روی سطح پوست خنک می شود و باعث می شود احساس گرمای ما بیش از حد شود و در نهایت باعث خنک تر شدن ما شود.

ما اولی جی، محقق دانشکده علوم سینمای انسانی دانشگاه اتاوا در سال 2012، جی مجموعه ای از آزمایشات را انجام داد تا تأثیر یک نوشیدنی گرم روی دمای کلی بدن شما را تجزیه و تحلیل کند.

او و محققانش دریافتند که نوشیدن یک مایع داغ یا معادل آن در واقع می تواند شما را خنک کند، زیرا این امر باعث می شود “گرمای کمتری در بدن شما ذخیره شود”.

اما دقت کنیدکه ترفند نوشیدنی داغ برای خنک کردن بدن در همه شرایط کار نخواهد کرد.

اگر نوشیدنی گرم را در محیطی که عرق تبخیر نمی شود، می نوشید، به عنوان مثال اگر جایی واقعاً گرم و مرطوب هستید، ترفند نوشیدنی گرم ممکن است تأثیر مشابهی نداشته باشد.

به همان اندازه، نوشیدن یک فنجان داغ در حالی که آستین های بلند دارید ولباس گرم پوشیده اید احتمالاً کارایی نخواهد داشت.

این به این دلیل است که عرق تبخیر شده و کاهش درجه حرارت ناشی از تعریق بیش از افزایش درجه حرارت ناشی از نوشیدن یک نوشیدنی گرم است.

“در یک روز بسیار گرم و مرطوب، اگر لباس زیادی پوشیده اید، یا اگر آنقدر عرق دارید که شروع به چکه شدن روی زمین می کند و از سطح پوست تبخیر نمی شود، نوشیدن یک نوشیدنی گرم کمکی به شما نمی کند.

همچنین شایان ذکر است گرمای نوشیدنی نیز دمای بدن شما را کمی بالا می برد.

جی،منخصص تغذیه می گوید: “این نوشیدنی گرم هنوز گرمای کمی به بدن می دهد، بنابراین اگر عرق نمی تواند به تبخیر کمک کند، به سراغ یک نوشیدنی سرد بروید.”

البته نوع نوشیدنی داغی که انتخاب می کنید نیز باید در نظر گرفته شود.

طبق گفته های بهداشت عمومی انگلستان، مردم باید از نوشیدنی پر از کافئین در هوای گرم خودداری کنند زیرا این باعث افزایش دمای بدن می شود و می تواند شما را داغ تر کند.

در دستورالعمل NHS همچنین آمده است: ”نوشیدنی های سرد را به طور مرتب مانند آب و آب میوه رقیق بنوشید. از مصرف، کافئین، چای، قهوه و کولا یا نوشیدنی های پرقند زیاد خودداری کنید. “

فواید نوشیدن دم نوش های گیاهی:

نوشیدن دم نوش های گیاهی به شدت برای افرادی که می خواهند به طور طبیعی سلامتی خود را بهبود ببخشند، توصیه می شود. برخلاف قهوه و چای استاندارد (سیاه، سبز و غیره)، اغلب چای های گیاهی شامل کافئین نیستند.

بیشتر چای های گیاهی، انواعی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را به بدن ارائه می دهند، اما این ویژگی ها به گیاهان و گل هایی که انتخاب می کنید، بستگی دارد.

با این دمنوش ها مشکل خود را حل کنید

دمنوش آرامش بدن و ذهن

فواید سلامتی مشترک شامل آرامش بدن و ذهن، کمک به اختلالات خواب، کاهش درد، کاهش تورم، محافظت در برابر بیماری های معمول، تقویت سیستم گوارشی، تقویت بدن و تحریک عملکرد شناختی است.

بیشتر بخوانید : چای نعناع؛ کالری صفر و آرام بخش

دمنوش افزایش سیستم ایمنی بدن:

تحریک کننده های سیستم ایمنی، با آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها، به جلوگیری از عفونت، محافظت در برابر استرس اکسیداتیو، و کاهش خطر بیماری مزمن کمک می کنند. دم نوش های مفید برای این مورد شامل زنجبیل و ریشه شیرین بیان است.

دمنوش کاهش مشکلات خواب:

برخی از انواع چای ها قادر به تعادل سطوح انتقال دهنده عصبی، کاهش اضطراب و ترویج خواب از طریق اثرات آرام بخش هستند. بهترین دم نوش ها، برای مشکلات خواب شامل سنبل الطیب، ریشه کاوا، بابونه و اسطوخدوس است.

به نظر شما این کار تاثیری در خنک کردن بدن دارد؟ لطفا دیدگاه خود را در این خصوص برای همراهان عزیز زندگی سالم به اشتراک بگذارید.

ماری کلر درکینگ – یاهو میل – ترجم از یاهو لایف استایل

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا