دسته بندی نشده

وقوع ۸۰ درصد از جرایم توسط مجرمان خشن

بررسی آمارها و گزارش های واصل شده به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ استان نشان می دهد میزان وقوع جرایم خشن در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۶ درصدی روبرو بوده است.

سرهنگ  علی ملکی آهنگران معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش وقوع جرائم خشن در مدت ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی همچنین در خصوص جزئیات این خبر به کاهش ۱۱ درصدی سرقت به عنف و کاهش ۱۷ درصدی زورگیری و تجاوز به عنف اشاره کرد.

سرهنگ ملکی آهنگران، سارقان به عنف و مجرمین جرایم خشن و مرتکبان تکرار جرم را از چالش های اساسی پیش روی امنیت جامعه دانست و بیان کرد: این قبیل مجرمان ۸۰ درصد از جرایم را مرتکب می شوند و با گستاخی حریم امن جامعه را مورد تعرض قرار می دهند که قطعاً کاهش این گونه جرایم نقش بسیار تاثیرگذاری در افزایش احساس امنیت مردم خواهد داشت.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان سپس به موفقیت ها و دستاوردهای این فرماندهی در زمینه کشف جرایم طی مدت ۸ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت میزان کشف سرقت یک درصد، کشف مواد مخدر ۲۵ درصد، کشف سوخت قاچاق ۷ درصد و کشف سلاح شکاری غیرمجاز۶۰ درصد با افزایش روبرو بوده است.

این مقام انتظامی از افزایش ۲۶ درصدی دستگیری سارقان و افزایش ۱۲ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و علت این موفقیت ها را تقویت و ایجاد تحرک در یگان ها و تلاش مضاعف نیروها عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم در ماه های باقی مانده از سال گام های مؤثرتری را با مشارکت و همکاری مردم در زمینه ارتقای امنیت استان برداریم.

مجله اینترنتی زندگی سالم

یلدا توکلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا