پزشکی و سلامت

میوه های مفید برای دیابتی ها

دیابتی ها چه میوه ای بخورند؟

همانطور که میدانید میوه ها حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی میباشند. برخی میوه ها این مواد را بیشتر و برخی کمتر دارند. دیابتی ها باید به صورت متعادل از میوه های کم شیرین و سبزیجات استفاده کنند تا هم قندشان کنترل شود هم هم از فواید میوه و سبزی ها بهره مند شوند.

میوه ها معمولا در رژیم های غذایی منع نمیشوند مگر در موارد خاص. میوه ها به دلیل داشتن فیبر و مواد معدنی ضرر کمتری دارند . باید دقت کرد افراد دیابتی نباید میوه ها با قند بالا را مصرف کنند. میوه هایی هستند که برای افراد دیابتی سودمندند. لیمو ویتامین C زیاد اما قند بالایی دارد. پس برای دیابتی ها مضر است. در زیر بهترین میوه ها را برای افراد دیابتی آورده ایم.

 گریپ فروت

این میوه خاصیت زیادی دارد و مناسب افرادی است که میوه بدون قند میخواهند. نصف گریپ فروت بزرگ فقط شامل 9 گرم قند است. توصیه میشود این میوه به همراه صبحانه خورده شود.

  کیوی

کیوی قند کم اما ویتامین C زیادی دارد. این میوه برای دستگاه گوارش و معده بسیار مفید استو هر یک کیلو کیوی 6 گرم قند دارد.

توت فرنگی

این میوه خوشمزه و شیرین حاوی ویتامین C است و قند خیلی کمی دارد. یک استکان توت فرنگی 7 گرم قند دارد در نتیجه خوردن آن به دیابتی ها توصیه میشود.

 آووکادو

آواکادو قند کمی دارد. هر آووکادو فقط شامل یک گرم قند است. این میوه چربی های سالم زیادی دارد و باعث میشود به دلیل ایجاد حس سیری دیرتر گرسنه شوید.

تمشک

هر فنجان تمشک حدود 5 گرم قند دارد. این میوه که حاوی فیبر هم هست برای کاهش وزن توصیه میشود زیرا باعث میشود شما احساس سیری کنید. اکثر توت ها فیبر دارند اما تمشک فیبر خیلی زیادی دارد.

پرتقال

به عنوان میان وعده پرتقال برای افراد دیابتی خوب است زیرا ویتامین سی بالا و کالری کمی دارد. هر پرتقال 70 کالری و 12 گرم قند دارد.

هلو

هلو نسبت به میوه های دیگر قند بالاتری دارد اما باز هم جزو میوه های کم شیرین است. هر هلو با سایز متوسط شامل 13 گرم شکر است که باید با دقت مصرف شود و به میزان قندش توجه شود.

دیابتی ها برای کنترل قند خونشان چه مواد غذایی بخورند؟

درمان خانگی دیابت/توصیه های خوراکی برای دیابتی ها

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا