پزشکی و سلامت

مصرف گردو خطر ابتلا به دیابت نوع 2 زنان را کاهش می دهد

گردومطالعات بسیاری حاکی از مفید بودن گردو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از ابتلا به برخی دیگر بوده است و نتایج بررسی های جدید تاکید می کند که مصرف ماهانه ۲۲۰گرم گردو یا بیشتر خطر دیابت نوع دو را ۲۴درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  پژوهشگران علوم پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته بر روی رژیم غذایی و وضع سلامتی ۱۳۸هزار زن نشان  داده است که مصرف گردو ممکن است  خطر دیابت نوع دو در زنان را کاهش دهد.

آنها از سال ۱۹۹۹به جمع آوری اطلاعات درباره مصرف گردو پرداختند و زنان را برای ده سال تحت نظر گرفتند و دریافتند که در مجموع ۵۹۳۰نفر آنها به دیابت نوع دو مبتلا شده اند.زنانی که گردو می خوردند در مقایسه با کسانی که نمی خوردند وزن کمتری داشتند، ماهی بیشتری می خوردند و بیشتر ورزش می کردند.

با این حال محققان همه این عادات را در محاسبات خود وارد کردند تا علت ارتباط مصرف گردو و دیابت نوع دو مشخص شود و دریافتند که مصرف ماهانه ۲۲۰گرم گردو یا بیشتر خطر دیابت نوع دو را ۲۴درصد کاهش می دهد.میزان اسیدهای چربی امگا ۳و ا مگا ۶مغز گردو بسیار بالاست و همین عناصر می تواند در مقابله با دیابت نقش داشته باشد.

دکتر فرانس هو استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و نویسنده اصلی این مقاله گفت: “تحقیقات زیادی درباره تاثیر میوه های مغزدار بر سلامت قلب انجام شده. اما این اولین بار است که ارتباط گردو و دیابت بررسی می شود.”به گفته او گردو ممکن است دارای خواص منحصر به فردی باشد.

این مطالعه با کمک مالی موسسه ملی بهداشت آمریکا و کمیسیون گردوی کالیفرنیا انجام شد.دانشمندان آمریکایی در ماه مارس ۲۰۱۱اعلام کردند که گردو در میان دانه  های روغنی از همه مفیدتر است و توصیه کردند که مصرف آن بخشی از یک رژیم سالم باشد.

گفته شد که گردو در مقایسه با بقیه مغز ها مثل بادام، بادام زمینی و پسته بیشترین تراکم از عناصر آنتی اکسیدان را دارد یعنی دو برابر. اکسیدان ها از عوامل پیری سلول ها هستند و گردو آکنده از ویتامین هایی است که خاصیت آنتی اکسیدان دارند.به علاوه متخصصان می گویند که آنتی اکسیدان های گردو موثرتر از سایر مغز هاست.

در سال ۲۰۱۲هم گزارش شد که مصرف روزانه گردو باعث بهبود کیفیت اسپرم در مردان جوان می شود.و البته مطالعات دیگری هم بوده که به مفید بودن مغز ها در کاهش خطر بیماری قلبی و بعضی انواع سرطان اشاره داشته است.نتایج این تحقیق در شماره ماه آوریل نشریه تغذیه منتشر شده است.

پیش از این نیز عنوان شده بود که مصرف مقادیر کمی از دانه های روغنی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلی، بعضی انواع سرطان، دیابت نوع۲و بعضی مشکلات بهداشتی دیگر را کاهش دهد.و گردو دو برابر سایر  دانه ‌های روغنی،  آنتی‌اکسیدان دارد پس می‌تواند خودش را به‌عنوان عنصر جوان‌سازی نیز معرفی کند.

منبع: پزشک آنلاین

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا