پزشکی و سلامت

شناي بيش از حد براي ديابتي ها ممنوع

 

شناپزشكان به افرادي كه دچار ديابت هستند و يا نزديكان و اقوام آنها به اين بيماري مبتلا هستند توصيه مي كنند تا راهكارهايي ساده اما مفيد را براي جلوگيري از به وجود آمدن زخم پاي ديابتي رعايت نمايند.

براساس اين پژوهش، پزشكان به افراد مبتلا به ديابت توصيه مي كنند تا در وهله ي اول هر روز به دقت پاهاي خود و لاي انگشتان پا را كنترل نمايند و از عدم وجود هرگونه شكاف، زخم و يا تغيير رنگ پوست و يا برجستگي سطح پوست اطمينان خاصل نمايند.

 

گفتني است: پزشكان همچنين توصيه مي كنند تا افراد مبتلا به ديابت از قرار دادن طولاني مدت پاهاي خود  در آب خودداري نمايند، همينطور از پابرهنه و بدون كفش و جوراب راه رفتن جدا خودداري نمايند، همينطور كفش مناسب كه فشار به پا وارد نكند از ديگر الزامات براي يك بيمار ديابتي است.

 

بررسي ها نشان مي دهند: بيماران ديابتي كه در خصوص مشكلات خود به ويژه تغييرات هر چند كوچك در پا و انگشتان با پزشك خود مشورت مي كنند دچار صدمه و آسيب كمتري مي شوند.

همينطور چرب و تمييز نگه داشتن پا و گرفتن ناخن هاي پا به نحوي كه كناره ي ناخن ها پوست را خراش ندهد از اهميت زيادي برخوردار است.

 

با رعايت اين نكات در كنار كنترل منظم قند خون و ورزش و داشتن رژيم غذايي سالم، فرد ديابتي مي تواند خاطري آسوده از بابت عارضه زخم پاي ديابتي داشته باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا