معرفی کتاب

زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ و جانت اس. کلوسکو اثری پرفروش در زمینه روان‌شناسی است که خواندن آن به همه کسانی که قصد تحولی عمیق در زندگی خود دارند، توصیه می‌شود.

زندگی خود را دوباره بیافرینید با رویکرد «طرحواره درمانی»،به شما کمک می‌کند ریشه‌های خودتخریبی از کودکی خود را شناسایی و به تغییر آن‌ها بپردازید.
جالب این که این کتاب نخستین‌بار در سال ۱۹۹۳ منتشر و همان زمان هم با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد.

درباره نویسندگان

جفری یانگ و کلوسکو در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، فقط به مکتب روانکاوی فروید ارجاع نمی‌دهند و از درمان شناختی رفتاری هم کمک می‌گیرند.آرون بک، بنیان‌گذار مکتب درمان شناختی رفتاری است و جفری یانگ، سال‌های شاگرد او بوده است.

یانگ تاکنون کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های زیادی را در باب درمان‌های طرحواره‌ای و شناختی ارائه کرده است.

زندگی خود را دوباره بیافرینید

مخاطبان کتاب چه کسانی هستند؟

دائماً عاشق کسانی می‌شوید که نمی‌توانند به‌گونه‌ای متعهدانه برای حمایت از شما حضور داشته باشند؟ اکثر اوقات تنهایید و حتی نسبت به افرادی که از همه به شما نزدیک‌ترند، احساس گسستگی دارید؟ اگر چنین فکر می‌کنید، احتمالاً شما هم در تله‌هایی از زندگی و کودکی گرفتار شده‌اید.

نویسندگان کتاب، یازده طرحواره رایج را توضیح می‌دهند و همچنین منشأ آن را در دوران کودکی مورد بررسی قرار می‌دهند.

یانگ و جانت اس. کلوسکو به‌خوبی توضیح می‌دهند که چگونه با مسائل رهاشدن، وابستگی، اعتماد، طرد اجتماعی، محرومیت عاطفی، شکست و آسیب‌پذیری برخورد کنید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

شاید احساس می‌کنید کنار گذاشته شده‌اید، چون چیزی در شما وجود داشت که بچه‌های دیگر پذیرای آن نبودند؛ بنابراین احساس می‌کردید از نظر اجتماعی «نامطلوب» اید.
به‌عنوان یک بزرگسال، شاید احساس می‌کنید زشتید، جذابیت جنسی ندارید، شأن کمی دارید، در مهارت‌های کلامی ضعیفید، کسل‌کننده‌اید یا به هر صورت کمبودی دارید.

انزوای دوران کودکی‌تان را بازآفرینی می‌کنید:در موقعیت‌های اجتماعی پایین‌دست بودن را احساس و اجرا می‌کنید. تلهٔ انزوای اجتماعی همیشه در افراد قابل‌مشاهده نیست. بسیاری از افرادی که به این تله دچارند، در موقعیت‌های صمیمانه بسیار راحت‌اند و از مهارت‌های اجتماعی بالایی برخوردارند.

تله شما شاید خودش را در روابط فرد با فرد «نشان» ندهد. گاهی شگفت‌زده می‌شویم وقتی متوجه می‌شویم چقدر در مهمانی‌ها، کلاس‌ها، نشست‌ها یا در محل کار ممکن است احساس اضطراب و گوشه‌گیری داشته باشیم. بی‌قراری خصلت ما است، خصلت جست‌وجوی مکانی برای پذیرفته‌شدن.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا