روانشناسی

راه هایی برای زندگی بهتر

بهترین روزهای زندگی خود را زندگی کن

راه هایی برای زندگی بهتر

این چند کلمه ساده، یک دستورالعمل واحد برای پیروی از خوشبختی و موفقیت است. در حالی که این نقل قول به معنای سادگی وخوشبختی است، دستورالعملی که بسیاری نمی دانند چگونه از آن پیروی کنند. کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بهترین زندگی خود را شروع کنید. راه هایی برای زندگی بهتر. با زندگی سالم همراه باشید.

پیدا کردن هدف

پتانسیل کامل خود را تحقق بخشید. تمام تلاش تمرکز خود را به هر کاری که انجام می دهید هدیه کنید. وقتی یک کار یا یک پروژه دارید، آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. حتی اگر این کاری نیست که شما بخواهید انجام دهید، باید بهترین کار ممکن را انجام دهید. دادن کمتر از 100٪ تمرکز باعث نمی شود شما احساس بهتری داشته باشید .

روی پرورش مهارت هایی که قبلاً داشتید کار کنید و مهارتهای جدید را در صورت امکان یاد بگیرید

مکان و هدف خود را پیدا کنید. این شاید یکی از سخت ترین مراحل برای زندگی بهتر شما باشد و بسیاری از افراد تمام زندگی خود را برای یافتن هدف خود گاهی هدر می دهند. بسیاری از مردم هرگز آن را در طول زندگی خود به طور کامل درک نمی کنند، اما زندگی در کمال کاملاً ضروری است. به استعدادی که با آن به دنیا آمده اید فکر کنید، کاری که از انجام آن لذت می ببرید و احساس می کنید با انجام این کار به جهانی سود می رسانید.

نکته اصلی برای یافتن جایگاه شما در جهان این است که با ذهنیت آزاد در مورد اینکه مسیر شما را به کجا خواهد برد، فکر کنید و چیزهای مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید آنچه را دوست دارید کشف کنید. این ممکن است چیزی غیر منتظره باشد.

راه اصلی برای تعیین این که آیا در جای مناسب قرار ندارید این است که با بررسی میزان رضایتمندی در زندگی خود احساس خوبی کنید. اگر به طور روزانه از کار و محیط اطراف خود احساس رضایت می کنید، این نشانه خوبی است.

تعاریف مختلفی درباره ” هدف زندگی ” وجود دارد. هر کس تصور متفاوتی از هدف خود در زندگی خواهد داشت. نکته اصلی یافتن چیزی است که شما را خوشحال می کند و باعث می شود احساس معنی دار بودن داشته باشید و سپس به انجام آن ادامه دهید.

زندگی سالم زندگی بهتر
راه هایی برای زندگی بهتر

زندگی بهتر خود را در 3 قدم آغاز کنید.

 محدودیت های خود را بشناسید ( مهارت فردی )

شناختن پتانسیل کامل خود بسیار مهم است، اما باید محدودیت های خود را نیز بشناسید. بعضی اوقات ماندن در کار خاص انتخاب مناسبی نیست زیرا مهارت های شما ممکن است برای استفاده بهتر در جایی دیگر باشد. به آنچه درباره شما خوب است فکر کنید و در هنگام تصمیم گیری سعی کنید از مهارت خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر در طراحی و سایر کارهای مرتبط با هنر بسیار ماهر هستید، اما خیلی زرنگ و دانا نیستید، باید سعی کنید انرژی خود را روی تلاش هایی متمرکز کنید که به شما اجازه می دهد تا در جنبه خلاقیت خود بدرخشید. این به شما امکان می دهد در کارهایی که تلاش می کنید موفق تر باشید و از نتیجه راضی تر شوید.

چگونه می توانید اشتیاق خود را پیدا کنید ؟

شما به طور مرتب از کاری که انجام می دهید احساس رضایت می کنید.

شما درآمد کسب می کنید.

شما همیشه احساس رضایت برای انجام این فعالیت یا کار کرده اید.

شما احترام اجتماعی کسب کرده اید.

شما خود را فراتر از استعدادهای طبیعی خود به چالش می کشید.

هشیار باش.

یکی از بزرگترین منابع استرس بسیاری از افراد این واقعیت است که حتی وقتی آنها کاری کاملاً نامربوط انجام می دهند، ذهن آنها به جایی از ترس، ترس و یا نوعی استرس دیگر سرگردان است. خود را در لحظه کنونی نگه دارید و از هر ثانیه لذت ببرید. زندگی بسیار کوتاه تر از آن است تا نگرانی در مورد مشکلی را که احتمالاً شما از آن تنها هدر می دهید بگذرانید.

هوشیار بودن

هوشیار بودن یعنی حضور در لحظه و با دقت در نظر گرفتن چیزهایی که در زندگی با آنها روبرو می شوید. این نوع مراقبه و خودآگاهی به شما کمک می کند تا بتوانید بیشتر از آن لذت ببرید و از آنچه در واقع مهم است استفاده کنید.

یک تمرین ذهن آگاهی که می توانید امتحان کنید مراقبه است. لازم نیست مراقبه به عنوان یک آیین سازمان یافته انجام شود تا حتما مفید باشد. شما می توانید هر روز به اندازه حداقل دو دقیقه وقت صرف کنید تا بی سر و صدا بنشینید و تأمل کنید تا نتایج را مشاهده کنید.

سعی کنید روی نفس های خود تمرکز کنید تا هنگام مدیتیشن، ذهن خود را از حواس پرتی دور نگه دارید.

یکی دیگر از تمرین های ذهن آگاهی که می توانید امتحان کنید، یوگا است. انجام یوگا برای بدن بدنی شما بسیار عالی است ، اما همچنین به شما کمک می کند ذهن خود را با ایجاد زمان برای فکر کردن در مورد بدن ، نحوه عملکرد بدن، نحوه ارتباط بدن با دنیای اطراف خود و نحوه ارتباط ذهن به شما کمک کند. این نوع خود اندیشی یک تمرین عالی در ذهن آگاهی است.

در زندگی خود روحانی و متعالی باشید

این لزوماً به این معنی نیست که شما باید مذهبی باشید. یک فرد معنوی کسی است که مسیر خود را برای یافتن حقیقت و برای پیوند با منبع خود خدا حتی قدم بر می دارد. شکل گیری فلسفه خود همیشه ساده ترین راه نیست، اما در دراز مدت ارزش آن را دارد.

معنوی بودن به معنای پیوند با جهان و اطرافیان است. از زندگی خود سپاسگزار باشید و در نگرش خود نسبت به دیگران قدردانی کنید. با دیگران با احترام و مهربانی رفتار کنید. روابط و زیبایی های خود را در دنیای اطراف خود پیدا و قدردانی کنید.

یک مشاور مفید پیدا کنید

شخصی را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید و به شما توصیه های خوب بکند. این ممکن است یک دوست قدیمی یا یک مشاور، درمانگر حرفه ای باشد. گاهی اوقات تصمیم گیری می تواند دشوار باشد و در صورتی که شخصی برای گفتگو در مورد این مسائل داشته باشید، به توانایی شما در تصمیم گیری های مهم کمک می کند. صحبت کردن با یک مشاور می تواند سطح استرس و اضطراب شما را پایین بیاورد و همچنین اطمینان بیشتری به تصمیمات به شما ببخشد.

یک مشاور می تواند به شما در آگاهی بیشتر کمک کند که این امکان را به شما می دهد تا در زندگی خود حضور بیشتری داشته و باهوش تر عمل کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا