روانشناسی

چند راه برای داشتن زندگی مشترک بهتر

چند راه برای داشتن زندگی مشترک بهتر | اتفاقات سال گذشته و امسال ما را از بسیاری جهات به چالش کشیده است و فشارهایی که بر روابط ما وارد شده را نمی توان نادیده گرفت. بین استرس ناشی از افزایش موارد کرونا ، بیماری عزیزان ، از دست دادن شغل ، مشکلات اقتصادی ، انزوای اجتماعی و کار از خانه باعث شده بسیاری از زوج ها احساس خراب شدن اوضاع ، اضطراب یا قطع ارتباط  کنند.

اما چگونه می توانید اوضاع را برگردانید؟

در حالی که بسیاری از این اتفاقات در اختیار ما نیستند ، شما توانایی ایجاد برخی تغییرات در روابط خود را دارید. ما از درمانگران خواستیم برخی موارد کوچک را که می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند ، به اشتراک بگذارند.

چند راه برای داشتن زندگی مشترک بهتر
چند راه برای داشتن زندگی مشترک بهتر

از شریک زندگی خود بپرسید چه چیزهایی او را خوشحال می کند.

مهم است بدانید زبان عشق شریک زندگی شما چیست و از چیزهای خاصی که اکنون برای همسرتان بیشترین  اهمیت را دارد، مطلع شوید.

از شریک زندگی خود بپرسید چه کارهای خاصی می توانید انجام دهید تا احساس دوست داشته شدن و مراقبت بیشتری داشته باشد.

بریتنی بوفارد ، روان درمانگر می گوید: با شریک زندگی خود در مورد روش های ظریف تری صحبت کنید که هر دو احساس دوست داشتن ، مراقبت و دیده شدن بیشترمی کنید. بدانید بیشتر از قبل از هم قدردانی می کنید.

لیستی از اعمال عاشقی را که بیشتر دوست دارید دریافت کنید تهیه کنید و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. سپس کارهای مربوط به آن را برای شریک زندگی خود شروع کنید.

وینفرد ریلی ، درمانگر ازدواج و خانواده در برکلی کالیفرنیا می گوید: به یاد داشته باشید حتی حرکات ظاهری کوچک و روزمره نیز می توانند تا حدود زیادی در بهبود روابط کمک کنند.

مطمئناً ، همه ما گهگاه توپ را رها می کنیم اما تلاش برای اطمینان بیشتر نکته کلیدی است. اگر می گویید در راه بازگشت از محل کار با خانه خود تماس می گیرید ، حتماً تماس بگیرید. اگر قول می دهید در راه خانه چیزی بخرید  این کار را بدون تردید انجام دهید.

Anabel Basulto ، درمانگر ازدواج و خانواده ، گفت: ثابت قدم بودن و انجام آنچه می گویید بسیار به بهبود روابط کمک می کند. با تنظیم یک یادآوری یا زنگ هشدار ، از فناوری به نفع خود استفاده کنید. حتما شما این جمله را شنیده اید که عملکرد بیشتر از کلمات صحبت می کند.  این وقتی صحبت از روابط می شود بیشتر مصداق دارد .

برای مراقبت از خودتان وقت بگذارید.

هیچ چیز خودخواهانه ای در مورد خودمراقبتی وجود ندارد. وقت گذاشتن برای انجام هر فعالیتی که برای شما احساس خوبی ایجاد کند تماس با دوستان ، پیاده روی ، کتاب خواندن یا فقط در سکوت نشستن و تفکر گاهی به شما کمک می کند بهترین نسخه از خود را به دست بیاورید.

اختصاص وقت برای مراقبت از خود یکی از بهترین کارهایی است که می تواند برای سلامت روابط خود انجام دهید.

ملیسا رابینسون براون ، روانشناس در نیویورک گفت: اگر فنجان های خود را از عشق پر نکنیم ، حضور ، صبور بودن و اهمیت دادن به شریک زندگی خود تقریباً غیرممکن است.برای خود وقت بگذارید و بر روی ترمیم روابط تمرکز کنید تا بتوانید در روابط خود بهتر ظاهر شوید.

ترجمه از یاهو لایف استایل

روانشناسی در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا