آرایش و زیبایی

خوردن این آنتی بیوتیک‌ها شما را چاق می‌کند

 

برخی از فرآورده‌های دارویی که به صورت غیر مستقیم در مواد غذایی وجود دارند می‌توانند سبب چاقی و اضافه وزن فراوان در انسان‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در یک تحقیق منحصر بفرد دریافته‌اند مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌هایی که کشاورزان و دامداران در گیاهان و حیوانات برای مقابله با بیماری‌ها و انواع آفات استفاده می‌کنند سبب بروز واکنش‌های شمیایی در بدن انسان‌ها و بروز چاقی در آنها در سالهای اخیر شده است.

 

گفتنی است، پژوهشگران وجود آنتی بیوتیک‌ها در فرآورده‌های پروتئینی و لبنی را یکی از عوامل چاقی و اضافه وزن در انسان‌ها در سالهای کنونی معرفی کرده‌اند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات صورت گرفته وجود این آنتی‌بیوتیک‌ها با وجود ایجاد منفعت برای کشاورزان و دامداران و عرضه بیشتر مواد خوراکی سبب از بین رفتن باکتری‌های مفید در بدن انسان‌ها شده است که وظیفه تنظیم سوخت و ساز بدن را بر عهده دارند علاوه بر چاقی و اضافه وزن ناشی از تغییرات شیمیایی وجود آنتی‌یوتیک‌ها در مواد غذایی سبب مقاومت باکتری‌ها، میکروب‌ها و انواع ویروس‌ها به آنتی بیوتیک‌های انسانی شده روند درمان بیماری‌ها را بسیار کند و حتی درمان ناپذیر می‌نمایند.

 

کارشناسان در پی تصویب قوانین تازه جهانی در خصوص ممنوعیت مصرف آنتی بیوتیک‌ها در مواد غذایی هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا