فناوری

19 حقیقت جالب در مورد هوش مصنوعی

حقایقی جالب در مورد هوش مصنوعی | طی سالهای اخیر هوش مصنوعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و پیشرفت‌های زیادی داشته است. اما حقایقی گمراه کننده در مورد این تکنولوژی خاص وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

در این مقاله به معرفی حقایقی جالب و باور نکردنی در مورد هوش مصنوعی پرداخته‌ایم، با زندگی سالم همراه باشید.

حقایق راجع به هوش مصنوعی

1- به گفته‌ی مدیرعامل گوگل، هوش مصنوعی بیشتر از برق و آتش زندگی بشریت را دگرگون خواهد کرد!

2- سرمایه‌گذاری جهانی که شرکت‌ها در سال 2020 برای هوش مصنوعی انجام دادند تنها 67.85 میلیارد در سال بود که در سال 2021 به 93.5 میلیارد افزایش یافت.

3- سرمایه گذاری خصوصی برای هوش مصنوعی در سال 2022 بیش از 135 میلیارد دلار بود، اما پیش‌بینی‌ها نشان داده که سرمایه گذاری کلی در تحقیقات و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی تا سال 2024 به 500 میلیارد دلار خواهد رسید.

4- طبق پیش‌بینی‌های انجام شده درآمد جهانی تحت تاثیر هوش مصنوعی برای برنامه‌های سازمانی در سال 2018، 1.62 میلیارد دلار بوده است که تخمین زده شده که در سال 2025 این مبلغ به 31.2 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

5- نتایج حاصل از تحقیقات حاکی از آن است که در سال 2021، چین بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی در زمینه توسعه فناوری و کاربردهای بازار داشته است.

6- طبق پیش‌بینی ایلان ماسک در سال 2020، هوش مصنوعی بسیار پیشرفت کرده و در سال 2025 حتی فراتر از انسان‌ها رشد و عمل خواهد کرد.

حقایق هوش مصنوعی

7- برخی از فناوران برتر از جمله استیون هاوکینگ، بیل گیتس و ایلان ماسک براین باورند که هوش مصنوعی می‌تواند یک خطر جدی برای بشریت باشد.

8- هوش مصنوعی می‌تواند برخی کارها را بسیار سریع‌تر از انسان انجام دهد. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند کمتر از 6 ساعت تراشه‌هایی را برای رایانه‌ها طراحی کند، در صورتی که همین کار توسط انسان ماه‌ها زمان نیاز دارد. دقیقا به همین دلیل برخی نگرانند که هوش مصنوعی در بسیاری از امور جای انسان‌ها را بگیرد.

9- هوش مصنوعی تا 40 درصد بهره‌وری را افزایش خواهد داد و ازاین‌رو اتلاف وقت و زمان را کاهش می‌دهد.

10- طی چند سال گذشته، دانشگاه‌ها آموزش خود را در مورد هوش مصنوعی بیشتر کرده‌اند.

11- از سال 2000 تا به امروز، تعداد استارت‌آپ‌های وابسته به هوش مصنوعی تا 14 برابر افزایش یافته‌اند.

12- برترین مهدنسان هوش مصنوعی در این کشورها و مناطق هستند: ایالات متحده آمریکا، اروپا (به ویژه بریتانیا و آلمان)، چین، کانادا و هند.

13- به هشدار شرکت مایکروسافت و گوگل در سال 2019 هوش مصنوعی می‌تواند آسیب جدی به یک برند وارد کند. درست است که خیلی از شرکت‌ها مشتاق استفاده از هوش مصنوعی هستند اما در صورتی که از این تکنولوژی به درستی استفاده نشود، علاوه براینکه مشکل را تشدید می‌کند می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی نیز شود.

هوش مصنوعی

14- پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد ارزش سهام این تکنولوژی در بازار حاکی از آن است که تا سال 2025 به 100 میلیارد دلار یا حتی 125 میلیارد دلار خواهد رسید.

15- طبق نظریه دکتر دیوید لوی، متخصص هوش مصنوعی، در نسل‌های آینده انسان با ربات‌ها ارتباطات عاطفی و صمیمانه برقرار خواهد کرد و حتی ازدواج انسان با رباط نیز رخ خواهد داد. حتی تا سال 2050 ربات‌ها از نظر قانونی به رسمیت شناخته می‌شوند.

16- از سال 2020، ربات‌ها می‌توانند تشخیص دهند که نیاز به تعمیر دارند و حتی برخی از آنها خودشان می‌توانند خود را تعمیر کرده و مشکلشان را حل کنند.

17- در این میان نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود دارد، که در این رابطه اتحادیه اروپا قوانینی برای رعایت حقوق بشر وضع کرده است.

18- بانک‌ها از هوش مصنوعی به منظور تولید درآمد و مدیریت ریسک استفاده می‌کنند.

19- طبق نظریه کارشناسان، هوش مصنوعی تا 10 سال آینده جایگزین حدود 16 درصد از مشاغل خواهد شد، اما نگران نباشید در این راستا مشاغلی جدید دیگری به لطف هوش مصنوعی ایجاد خواهند شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا