آموزشی

8 نکته خیلی ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ همچون یک رهبر واقعی

نکات ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ | ​​​​اکثر افراد فکر می‌کنند که یک رهبر هستند، اما در واقعیت این طور نیست. موفقیت در راه اندازی یک استارتاپ، به توانایی رهبری و مدیریت افراد برای سازماندهی اهداف روزانه و بلند مدت در همه سطوح و مراحل آن بستگی دارد. به ظاهر، این کار ساده به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که همه برای راه اندازی موفقیت آمیز یک استارتاپ همچون یک رهبر واقعی، توانایی لازم را ندارند. این کار به ذهنیت و توانایی و مهارت‌های خاصی نیاز دارد. رعایت هشت نکته می‌تواند به شما کمک کند که تیم خود را رهبری کنید در راه اندازی استارتاپ موفق عمل کنید.

راه اندازی یک استارتاپ

نکات ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ

1- با اعتماد به نفس، پرشور و مثبت باشید.

اعتماد به نفس مسری است و اگر شما از خودتان چهره‌ای با اعتماد به نفس و مطمئن نشان دهید، به تیم‌تان نیز سرایت می‌کند. همین امر موجب ساخت تیم‌های قوی و مثبتی می‌شود که می‌توانند به اهداف مورد نظر، دست یابند. اشتیاق داشتن نیز مسری است. رهبران بزرگ در مورد کاری که انجام می‌دهند، مشتاق هستند و تلاش می‌کنند که این شور و اشتیاق را به همه اطرافیان خود انتقال دهند. مثبت بودن و اشتیاق داشتن، با هم رابطه مستقیم دارند. گاهی مثبت بودن سخت‌تر از  منفی بودن است.

2- برنامه‌ریزی کنید.

کسب و کارها برای تیم‌های کاری برنامه‌ریزی می‌کنند. اما برنامه‌ریزی کسب و کار باید با کل تیم انجام شود تا همه احساس کنند که بخشی از کسب و کار و تصمیمات آن هستند در غیر اینصورت افراد احساس می‌کنند که فرایندها بر آن‌ها تحمیل می‌شود.

همچنین بخوانید : 11 نکته برای شروع و موفقیت در کسب و کار خود

3- مسئولیت‌پذیر باشید.

رهبر واقعی کسی است که تیم اش دوست دارد پیرو او باشد، چون که: آن‌ها صداقت دارند. یک رهبر مسئول، از خود گذشتگی دارد و همواره به نفع تیم‌اش عمل می‌کند. یک رهبر مسئول، به جای نتیجه‌گیری سریع، قضاوت خردمندانهای براساس حقایق و داده‌های جمع آوری شده، انجام می‌دهد.

4- انگیزه بدهید و فروتن باشید.

چشم انداز ایده‌ای واضح و روشن برای نقطه‌ای است که می‌خواهید به آن برسید و هدف فهم چرایی رسیدن به آن نقطه است. اغلب افراد دوست دارند احساس کنند که بخشی از یک چیز بزرگ‌تر از خودشان هستند و رهبران بزرگ به افراد این احساس را می‌دهند. اعضای تیم کاری تنها در صورتی عملکرد خوبی خواهند داشت که انگیزه داشته باشند و دلایل انجام کارهای‌شان را بدانند. این یک مهارت ضروری برای یک رهبر واقعی است تا تیم‌اش را برای دستیابی به اهداف کسب و کار ترغیب کند. علاوه بر این، رهبران واقعی متواضع هستند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند که قدرت‌شان باعث شود که احساس کنند بهتر از هر کس دیگری هستند. با فروتنی و تواضع رهبر بهتری باشید و به همه لبخند بزنید. نگرانی‌های واقعی خود را نشان دهید و تا جایی که می‌توانید با تمام وجود کمک کنید.

اغاز استارتاپ

نکات ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ

5- تیم خود را بشناسید.

رهبران واقعی نشان می‌دهند که از چالش‌ها، انتقادات، نقطه نظرات و دیدگاه‌های مخالف خود، استقبال می‌کنند. صرف‌نظر از شرایط، به افراد خود نشان می‌دهند که در یک تیم هستند و می‌توانند  باهم راه طولانی را در مسیر کاری طی کنند. هیچ تیمی در تمام مدت صد در صد موثر نخواهد بود و اعضای تیم به مرخصی و استراحت نیاز خواهند داشت. صرف زمان برای درک تک تک اعضای تیم و شناسایی مشکلات‌شان، چه کاری و چه شخصی زمان بر است، اما ارزشش را دارد. درک تیم به شما این امکان را می‌دهد که نقاط قوت و ضعف حرفه‌ای آن‌ها را شناسایی کنید و به آن‌ها نقش‌های مناسب در تیم بدهید.

6- از همه کارکنان در همه رده‌های سنی استقبال کنید.

بسیاری از استارتاپ‌ها تلاش می‌کنند تا تیم‌های جوان و پویا را دور هم جمع کنند. رهبر آگاه به دنبال این است که افراد با تجربهتر را در یک تیم قرار دهد و دانش و تجربه آن‌ها را به کار بندد. تحقیقات نشان داده که کارکنان با تجربه نسبت به تازه واردها، پیشنهادات بیشتری برای پیشبرد کسب و کار دارند و این بسیار ارزشمند است. کارکنان مسن‌تر چیزهای زیادی برای ارائه دارند و می‌توانند مربیان خوبی برای اعضای جوان‌تر تیم باشند. چون که ممکن است برخی از مشکلاتی که کارکنان مسن‌تر با آن مواجه شده‌اند را تجربه نکرده باشند.

همچنین بخوانید : 11 دلیل اصلی موفقیت استارتاپ‌ها

7- منابع مناسب را تامین کنید.

تیم‌ها نمی‌توانند بدون ابزارها و مواد مناسب کار کنند. این مسئولیت شما به عنوان یک رهبر است که اطمینان حاصل کنید آن‌ها به ابزارهای مورد نیازشان دسترسی دارند. ضمنا مدیریت ارشد کسب و کار ممکن است با هزینه‌های کسب‌وکار دست و پنجه نرم کنند اما چیزهایی را که برای تکمیل یک پروژه کاری لازم است را فراهم می‌کنند.

8- در تمام سطوح ارتباط برقرار کنید.

ارتباطات وظیفه اصلی یک رهبر واقعی است. این یک عنصر اساسی برای رهبران است که چطور به اهداف خود دست پیدا کنند. شما به عنوان یک رهبر موثر باید افراد را در تمام سطوح کسب‌وکار درگیر کنید و مطمئن شوید که آن‌ها دقیقا می‌دانند چه چیزی برای آن‌ها لازم است. یک ارتباط دهنده خوب می‌تواند پیام خود را بدون هیچ ابهامی منتقل کند. افراد پیام‌تان را دریافت می‌کنند و آماده هستند که از شما پیروی کنند.

دسترسی به منبع : Some Tips for Running a Startup Like a True Leader

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا