پزشکی و سلامت

با این 5 علامت، به افزایش قندخونتان مشکوک شوید!

 

 

انجام آزمایش خون و آگاهی از میزان قندخون، حداقل سالیانه 2 بار، عامل پیشگیری‌کننده در ابتلا به دیابت است. چند علامت مهم وجود دارند که هشدار و زنگ خطری برای افزایش قندخون هستند.

دکتر سید مؤید علویان، فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگارانگفت: یکی از مهم‌ترین علائم افزایش قندخون به میزان بالا و بروز دیابت، پرادراری و دفع ادرار بیش از اندازه طی شب است، به طوری که فرد چندین بار شب از شدت ادرار از خواب بیدار شود.

وی ادامه داد: در مقابل پرادراری، مسئله پرنوشی هم وجود دارد که فرد احساس تشنگی شدید دارد و مدام میل به نوشیدن مایعات دارد که در پی آن، مسئله پرادراری هم اتفاق می‌افتد. مسئله بعدی، احساس ضعف، بی حالی و خستگی شدید است، به طوری که فرد علی‌رغم این که شاید فعالیت شدید بدنی نداشته، ولی احساس خستگی زیادی دارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: گاهی احساس تهوع هم از علائم شناخته شده افزایش قندخون است. از دیگر علائم بروز این مشکل تاری در دید است که باید جدی گرفته شود.

وی در پایان گفت: در مواردی که افزایش قندخون جدی است، فرد دچار فشارهای عصبی زیاد می‌گردد و افراد با مشاهده این علائم خطر باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کرده و برای انجام تست قندخون اقدام کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا